Solved

validity of pass

  • 27 November 2021
  • 1 reply
  • 74 views

Bonjour, Je viens d’acheter un pass jeune 22 jours que je compte utiliser cet été. 

Je voulais savoir si les deux voyages inclus dans le pays de residence doivent impérativement être réalisé au début et à la fin du voyage? De plus, je déménage et mon pays de résidence ne sera donc pas le même que celui inscrit sur mon pass, puis-je encore le changer ?

Et dernière question, le pass inclut 22 jours de voyage, mais je ne sais pas si j’ai une durée limite pour l’utiliser ? Est-ce que je ne peux voyager que pendant 22 jours à la suite ou est-ce que je peux par exemple l’utiliser sur une durée de 6 mois ?

 En espérant que vous puissiez m'aider... 

Orianne 

icon

Best answer by rvdborgt 27 November 2021, 12:14

View original

1 reply

Userlevel 7
Badge +9

You can use the 2 inbound/outbound journeys at any point during the validity of your pass. So it doesn't need to be at the beginning or the end of your trip.

The 22-day pass is for 22 consecutive days. If you order a mobile pass, you can choose the first day of validity later. It has to be within 11 months after purchase. If you buy a paper pass, you have to choose the first day of validity when you buy the pass. After choosing the first day of validity, the 22 consecutive days count from that day.

After buying your pass, the country of residence cannot be changed anymore. It should be the country where you live at the start of your Interrail trip.

Reply