Solved

Can't find trains between Madrid and Lisbon


I'm trying to plan my holiday to Portugal. But I can't seem to find any trains between Madrid and Lisbon. Where can i buy tickets and make reservations for this trajectory?

icon

Best answer by rvdborgt 17 May 2022, 21:18

View original

3 replies

Userlevel 7
Badge +5

The daytime connection (a week or so ago said to be full with UKR refugees=travel for free) is MD-tren to Badajoz-short (and sometimes missed, no waits) connect to tiny dieselrailcar to Entroncamento=large PT rail junction, then IC tren/comboio to Lisb. Both outer end trains MUST be reserved and his cannot be done in the other country-ask conductor on CP tren if OK-pay onboard.

OR AVE superfast from M to VIgo=change estaciones, then 2/day Celta to Porto-and what you choose onward-check seat61.com for best current overview. This Celta not run due to works some weeks this summer.

People in the know and who do not watch every penny often take an overnight BUS after arr in M to Lisb (avanzabus). Bus will be cheaper as a HTL (bot probably not hoStel) in M.

In summer Madr is often overheated and no pleasure to stay in.

Dus als ik een interrail ticket heb gekocht, moet ik daarnaast ook nog losse tickets kopen voor de treinen van Madrid → Badajoz, Badajoz → Entroncamento en Entroncamento → Lisbon, omdat er geen directe trein meer rijdt tussen Madrid en Lissabon? Ik had het overzicht van seat61.com al bekeken, maar ik kan nergens bevestigen of dit ook echt klopt. Interrail geeft zelf geen verbindingen tussen Madrid en Lissabon, en andere sites zoals omio en rome2rio geven ook weer dat er geen verbindingen zijn tussen de 2 steden.

Userlevel 7
Badge +9

De rail planner app is ongeveer de laatste plek om betrouwbare dienstregelingen te zoeken. De app is offline en krijgt maar ca. 1x per maand een update. Voor internationale reizen gebruik je beter de DB-planner. Die heeft ongeveer dezelfde dekking maar krijgt 2 updates per week. Daarnaast is RENFE erg slecht in het delen van dienstregelingen (of andere informatie) met de rest van de wereld en als ze dat eens een keer doen (zoals onlangs), dan is het niet voor al te ver in de toekomst. Voor Spanje kun je verder www.raileurope.com gebruiken. Over het algemeen zijn nationale planners het meeste up to date. Alleen is de RENFE-website een verschrikking en heeft die geen bruikbare planner.

Seat61.com is een betrouwbare website met goede info, zoals op deze pagina over Portugal.

Als je en globale Interrail hebt, hoef je natuurlijk geen losse tickets meer te kopen, alleen reserveringen als dat nodig is:

Hier zijn reserveringen nodig van Madrid naar Puertollano en Puertollano naar Badajos.

Reply