Parijs - Riposto. Suggesties voor snelle en goedkope connectie?


Beste reizigers,

24/7 kom ik per Thalys aan in Parijs Noord om 19.35. Ik wordt 26/7 in Riposto, Italië verwacht. Het lijkt mij het beste, snelste van Parijs naar Milaan te reizen zo mogelijk per nachttrein. 

Vervolgens Milaan - Riposto. Heeft iemand suggesties om deze reis zo snel en goedkoop mogelijk te regelen? Ik heb zelf een beetje rondgekeken maar loop steeds tegen urenlange overstappen midden in de nacht aan. Daar zie ik erg tegenop. Mocht ik ergens mogelijk vroeg in de avond aankomen dan is een overnachting geen probleem mits ik maar uiterlijk 26/7 in de avond in Riposto arriveer..…

Mijn hartelijke dank, Celesta


3 replies

Userlevel 7
Badge +5

Domme route-veel beter via DE-Swiss. OOk nog een pak duurder als ALT. Veel mensen zitten juist te springen om Thalys-plekkies, veel treinen gecanceld.

Aannemend dat je een pas hebt en niet perse in die lichtstad-alles is toch dicht in de zomer-wilt zijn:

Afh of je wel snachts wilt treinen (zitplaats, sleeper is toch uitverkocht voor dan):

Nachttrein, vanaf DUsseldorf-naar Basel-door Swiss-aank. MIlano dan rond 13/14 uur-en ik ken dat plekkie niet-dus zoek zelf via TrenItalia hoe die verb, dan loopt.

Als je dat niet wilt en het best wat mag kosten- 1 HTL nl: (goedkoper in Zuid DE als in Swiss-of anders IT zelf): vroeg uit bed, doorgaande trein naar Basel-overstap-hoop dat ie niet al te veel laat is-door naar IT-of juist relaxed tot in zuid DE (Freiburg bvb of nabij Schwarzwald)-dan volg.dag vroege trein door Swiss naar Milano en verder.

OF-maar nogmaals, wat info over onbekende plekkies  zou helpen- nachttrein Paris-Nice-lokaaltje tot Ventimiglia-TrenItalia via Genova- je bent groot genoeg dat zelf uit te kunnen zoeken

Er is GEEN nachttrein P-MIl, en de dagtreinen direct zijn peperduur qua opslag op pas-de duurste die er is.

 

Dank voor je snelle reactie. Blij dat ik mijn vraag heb voorgelegd. Heb idd helemaal nix in Paris te zoeken.

1e optie lijkt me wel wat daar ga ik me maar op storten. Mocht dat niet lukken heb ik iig nog alternatief

Het gaat me echt om NL - Milaan. Vanaf daar tot dat plekkie lukt me wel; groot genoeg!

Btw CADV zijn mijn voorletters toeval bestaat niet.

@mcadv 

Sorry Riposto ligt in Catania Sicilië 

Reply