Solved

Reserveren lukt niet

  • 19 September 2022
  • 17 replies
  • 246 views

Badge

Hallo, 

Ik wil graag de reis inplannen en eventueel een reservering bijboeken. 

Maar bij elke reis zowel zonder als met reservering krijg ik deze melding:

Niet beschikbaar voor sommige reizigers

´Sommigen van je reizigers hebben een Pas die niet geldig is in deze trein. Wijzig je geselecteerde reizigers om deze zitplaats te reserveren.´

Ik heb de pas al wel toegevoegd op mijn naam. 

Ik wil zaterdag 24 september om 19:32 vertrekken vanaf Enschede naar Milaan. 

 

Groetjes,

Wieteke

icon

Best answer by rvdborgt 20 September 2022, 07:56

View original

17 replies

Userlevel 7
Badge +9
  1. Welke verbinding gebruik je precies? De planners geven bij een reisadvies zonder verdere beperkingen geen vertrek om 19:32. Heb je een screenshot van je verbinding? Of geef de aparte treinen, met vertrektijden.
  2. Wat voor Interrail-passen hebben jullie? Voor deze reis hebben jullie een globale pas nodig.
  3. De Interrail-website is hoogstwaarschijnlijk niet de beste plek om te reserveren omdat dat er daar altijd boekingskosten bij komen (2€ per persoon en trein) en optionele reserveringen daar sowieso duurder zijn dan bij de spoorwegen zelf. Zie dit topic voor waar wel te reserveren:

     

Userlevel 7
Badge +9

Als ik opnieuw wil boeken dan pakt die de plaats Enschede niet maar wel andere steden in Nederland, kan dit kwaad? Zou ik dan alsnog vanaf Enschede kunnen reizen?

Wat bedoel je met "pakt die de plaats Enschede niet”? Vanaf Enschede rijden er overigens geen reserveerbare treinen.

Weet wel dat optionele reserveringen bij Interrail €8 per trein kosten en bij DB €4,50 per verbinding (ook met meerdere treinen). Of bij ÖBB €3 per trein.

Een EC van Zwitserland naar Milaan boek je online het beste via ÖBB (€11, reserveren verplicht. Kost via Interrail €13). Het is ook mogelijk om vanaf de Zwitserse grens met regionale treinen te reizen, zonder verplichte reservering.

Userlevel 7
Badge +9

Ik heb nu dit, krijg dan 4 dagen een globale pas, deze is dan ook te gebruiken vanaf Enschede en geldig in alle treinen waar ik in moet?

Waarschijnlijk wel. Maar je hebt je precieze verbinding niet genoemd dus helemaal zeker kunnen we niet zijn.

Wat je in die tripplanner ziet, is niet zo relevant. Je kunt daar maar een beperkt aantal plaatsen selecteren maar Interrail is gewoon geldig in de treinen van de deelnemende spoorwegen. Je kunt dus op alle stations in- en uitstappen waar die treinen komen.

In het land waar je woont kun je ook reizen, maar wel op slechts 2 van je reisdagen. Maar dat zal geen probleem zijn, neem ik aan.

Badge

Sorry, 7:32 vertrekt mijn trein vanaf Enschede.

Ik zie ineens dat reserveren niet mogelijk is omdat die treinen er niet op zijn aangesloten. 

Ik stress hem nu best wel! Hoe kom ik aan een global pas, is die in alle treinen geldig?

Anders ben ik zo rond de 300 euro kwijt.

Bedankt voor u reactie. 

Userlevel 7
Badge +5

Maar HEB je nou een pas of niet?

Ik wel-en zit nu in een DB-ICE. ZOnder RES, komend vanaf Italy, waar het nou niet de meest geslaagde deel van deze pas was.

ALS je een pas hebt, en ALS je overdag naar IT wilt, dan hoef je niet perse te REServeren-in die mooie witte duitse ICE zoek je een plekje (das ff wennen voor NL-hebben we niet) waar GEEN plaatsreservering op dat kleine schermpje staat. Als de Zugbegleiter=Kondukteur langs komt, toon je je correct ingevulde/geactiveerde reis. Das al.

Het duurt nog bijna 1 week-en als je zo verdwaasd was dat je toch de nachttrein -TOT Basel!-bedoelde-dan bovenstaande link goed lezen.

Badge

 

Badge

Ik heb een pas ja. Maar ik krijg dit in beeld bij alles.

Badge

Kan ik mijn pas wijzigen zodat ik wel gebruik kan maken van deze treinen? 

Userlevel 7
Badge +9

Kan ik mijn pas wijzigen zodat ik wel gebruik kan maken van deze treinen? 

Ik herhaal mijn vraag: wat voor Interrail-pas heb je precies?

Of je je Interrail kunt omwisselen, hangt van de voorwaarden af. Die staan o.a. op de factuur in de bevestigingsmail.

Verder: Als ik bij DB Enschede - Milaan om 7:32 vraag, dan komen er meerdere verbindingen met die vertrektijd. Dus post je complete verbinding als je beter advies wilt.

Vast staat wel dat de Interrail-website niet de beste plek is om die te reserveren. Afhankelijk van de gebruikte treinen is dat via DB, ÖBB of CD.

Badge

Ik heb gewoon de basispas, de goedkoopste optie voor 3 dagen. Interrail Italy pas.

Het reserveren is wel duidelijk nu, dat komt wel goed.

Het gaat erom kan ik gewoon de treinen pakken en mijn kaartje laten controleren zonder dat ik dat gezeur mee krijg.

 

7:32 gaat mijn trein, via Munster, Keulen,basel en Lugano en 19:17 in Milaan. Hierbij stond de optie dat reserveren niet nodig is.

 

Mijn vraag is alleen dus, kan ik gewoon met deze basispas,2e klas, goedkoopste optie. Met de regional en eurocity etc. Zonder dat ik daar gezeur mee krijg? Of dat die toch niet geldig is?

Badge

Nogmaals: Interrail Italy pass 2e klas.

Basis goedkoopste pas voor 3 dagen.

Userlevel 7
Badge +9

De pas voor Italië is alleen geldig in Italië en niet voor je reis naar Italië.

Je kunt hem wel omwisselen voor een globale pas:

https://www.interrail.eu/nl/interrail-passes/ordering-info/refund-exchange-policy

Badge

Jeetje wat voel ik mij nu een idioot! Als ik opnieuw wil boeken dan pakt die de plaats Enschede niet maar wel andere steden in Nederland, kan dit kwaad? Zou ik dan alsnog vanaf Enschede kunnen reizen?

Badge

Nee dat klopt dat weet ik, maar ik moet de pas wijzigen. 

Badge

 

Badge

Ik heb nu dit, krijg dan 4 dagen een globale pas, deze is dan ook te gebruiken vanaf Enschede en geldig in alle treinen waar ik in moet?

Badge

Oh YES!!! Het is gelukt, hoef niet te reserveren en hij pakt de treinen die ik moet hebben! 

Dankjewel voor alle hulp, zonder dit topic was het niet gelukt. 

Reply