Solved

ayuda por favor

  • 28 June 2022
  • 7 replies
  • 160 views

Hola!!! Necesito reservar unos billetes a París desde hendaye, y en la página de reservas me piden un número pero que solo tienen  los pases impresos. No se cómo hacer, por otro lado , he mirado Barcelona -paris y tampoco me deja reservar. Alguien me da alguna solución? Alguna idea de rutas chulas sin tener que reservar para 1 semana más o menos ? Gracias !!!!

icon

Best answer by Jelmergraaff 28 June 2022, 13:07

View original

7 replies

Hola!!! Necesito reservar unos billetes a París desde hendaye, y en la página de reservas me piden un número pero que solo tienen  los pases impresos. No se cómo hacer, por otro lado , he mirado Barcelona -paris y tampoco me deja reservar. Alguien me da alguna solución? Alguna idea de rutas chulas sin tener que reservar para 1 semana más o menos ? Gracias !!!!

An English answer (as I don't speak Spanish). 

There are TGV's (High Speed Trains) running directly from Hendaye to Paris. About once per 2 hours. I’ve made a reservation by calling the SNCF Costumer Service. The number is: 00 33 1 84 94 3635 (press #85 for English).
After I paid by Credit Card, they sent me the tickets. It costed €10,-. 

---

Traducido por Google:

Hay TGV (trenes de alta velocidad) que van directamente de Hendaya a París. Aproximadamente una vez cada 2 horas. He hecho una reserva llamando al Servicio de Atención al Cliente de la SNCF. El número es: 00 33 1 84 94 3635 (presione #85 para inglés).
Después de pagar con tarjeta de crédito, me enviaron los boletos. Costaba 10 €,-.

 

Userlevel 7
Badge +5

Atencion! RENFE has NO more trenes till Hendaya-nor Irun-only a few cercanias desde Donostia-or use Euskotren=pay a few €

Userlevel 7
Badge +9

As you live in Spain you could go to the train station and ask for help, or call them.

Userlevel 7
Badge +9

As you live in Spain you could go to the train station and ask for help, or call them.

AFAIK, RENFE does not sell domestic reservations for France. Or for any other country :(

Hola!

Quiero viajar el domingo desde Ginebra a Berna. Al seleccionar la opción me dice "no está en la red de pases". Qué significa eso? 

Gracias por la ayuda! 

Userlevel 4
Badge +2

You can generate a pass cover number for a mobile pass by using this tool. Tickets for travel on the Renfe-SNCF can only be issued in paper format when booked on our reservation self-service and mailed to you. If tickets won't reach you in time you can either make reservations locally at the station or by calling SNCF using this information above. 

Userlevel 7
Badge +9

Quiero viajar el domingo desde Ginebra a Berna. Al seleccionar la opción me dice "no está en la red de pases". Qué significa eso?

The app suggests the travel option contains at least 1 train that is not covered by the pass. The app might be wrong though, this has happened before. But we need to know exactly what train(s) there are in that option to be able to say if the app is correct or not.

Reply