routesuggesties

  • 8 July 2023
  • 3 replies
  • 53 views

Heeft iemand tips voor een leuke route vanuit Napels, met handige aansluitingen?

Ik heb nog 5 reisdagen en 10 vrije  dagen  waarin ik kan reizen.

De laatste dag wil ik aankomen in Nl.

En wil niet naar Spanje of Frankrijk.

Ben benieuwd naar de suggesties!

Grtz Remy


3 replies

 

Hai Remy,

 

Ik ben vorig jaar van Napels naar Bari gereisd (1e reisdag) en vanuit Bari met de Ferrovie lijn naar Matera, de Ferrovie lijn maakt geen onderdeel uit van het Interrail netwerk. Het station van Ferrovie ligt links van de in- uitgang van het reguliere treinstation in Bari. Een enkeltje koste mij vorig jaar 5,20 euro (overstappen in Altamura). Je kan daarna dezelfde route omgekeerd afleggen terug naar Bari.

Vanuit Bari kun je naar Milaan (2e reisdag). Vanuit Milaan de nachttrein naar Salzburg (3e reisdag). Salzburg naar Praag (4e reisdag). Praag naar NL (5e reisdag). Have fun!

Grtz!

Userlevel 7
Badge +9

Ik ben vorig jaar van Napels naar Bari gereisd (1e reisdag) en vanuit Bari met de Ferrovie lijn naar Matera, de Ferrovie lijn maakt geen onderdeel uit van het Interrail netwerk. Het station van Ferrovie ligt links van de in- uitgang van het reguliere treinstation in Bari. Een enkeltje koste mij vorig jaar 5,20 euro (overstappen in Altamura). Je kan daarna dezelfde route omgekeerd afleggen terug naar Bari.

Ferrovie = spoorwegen :)

Bari - Matera wordt gereden door de Ferrovie Appulo Lucane.

Userlevel 7
Badge +6

From Naples you could first take the Intercity down to Sicily, wonderful route and also includes a ferry ride. Reservation costs 3 euro.

Spend some time on Sicily: Ragusa, Palermo, Cefalu, Catania, … then head back to Villa S. Giovanni and from there to nearby Reggio di Calabria and take the IC to Taranto. The line also goes along the coast for quite a lot of time. From Taranto you can go to Bari/Lecce/Matera. Matera you definitely shouldn’t miss.
To get back you will have the possibility to take one of the few daily nighttrain connections to Milano. Then I’d suggest to go by train and bus to Tirano and use the Bernina railway line. Then either take the nighttrain from Zurich to the Netherlands or spend a night in CH/DE before heading back by daytime train(s).

The trains to Matera are NOT included in Interrail (if nothing changed since I used them)

Reply