Solved

Reservation must be accepted?

  • 17 January 2023
  • 7 replies
  • 101 views

Good morning,

Is it right that when you make a seat reservation for example Rotterdam - Barcelona that you have to wait voor 2 days if your request is accepted? I read this in a travel blog. Or do you know immediatly if you have the seats you want? Because after 2 days, all the other option are probably full.

I hope anyone will let me know.

 

icon

Best answer by Schelte 17 January 2023, 10:14

View original

7 replies

Userlevel 6
Badge +4

Never heard this before, in any case not for this route. Can you link the blog where you saw this?

You can book all the required passholder reservations (Thalys Rotterdam-Paris + TGV Paris-Barcelona) in one go through NS International on the phone (they might charge you a considerable fee of about €7.50 per ticket - check as I've been given contradictory information) or through the Interrail booking portal (€2 fee per ticket), and they will be confirmed directly.

The only thing I can imagine this could refer to was that up until December reservations for the Paris-Barcelona TGV booked through the interrail portal had to be delivered by post. Those are now directly generated as e-tickets too.

Userlevel 7
Badge +5

Hier is het al bijna avond, maar och.

Je moet dus NIET via die methode RES doen, doe het zelf via andere sites-meestal de railway zelf, maar dat verschilt per land. Als je nog ff wacht komt ook trouwe anna b fran Sverige langs met een lange lijst voor wat/waar.

Het betreft hier zo ongeveer de meest gevraagde-en ook meest teleurgestelde-reis, mede omdat vooralsnog maar 2 TGV Par-Bcn rijden.

Die pas is niet echt bedoeld om heel snel wat van die hi-speed lijnen af te kachelen, maar om leuke zijreisjes en wat tragere treinen te nemen om zo EURope te verkennen.

Als je echt enkel maar wegens slecht niet-vlieg geweten naar Bcn wilt treinen, dan boek je beter direkt de tickets en vergeet die pas.

Userlevel 6
Badge +4

Die pas is niet echt bedoeld om heel snel wat van die hi-speed lijnen af te kachelen, maar om leuke zijreisjes en wat tragere treinen te nemen om zo EURope te verkennen.

Als je echt enkel maar wegens slecht niet-vlieg geweten naar Bcn wilt treinen, dan boek je beter direkt de tickets en vergeet die pas.

Iedereen is vrij die pas te gebruiken zoals ze willen.

Aangezien de Thalys naar Parijs en de TGV Parijs-Barcelona vaak al vrij duur zijn (rond de €200 voor een enkeltje Rotterdam-Barcelona), heb je een 4-dagenpas alsnog vaak uit alleen al bij een retourrit (inclusief de in totaal €130 reserveringskosten die je aan de pas moet optellen - €30 voor de Thalys en €35 voor de TGV Parijs-Barcelona). Dan heb je nog twee reisdagen over die je in Frankrijk of Spanje zou kunnen inzetten).

 

Hier is het al bijna avond, maar och.

Je moet dus NIET via die methode RES doen, doe het zelf via andere sites-meestal de railway zelf, maar dat verschilt per land. Als je nog ff wacht komt ook trouwe anna b fran Sverige langs met een lange lijst voor wat/waar.

Het betreft hier zo ongeveer de meest gevraagde-en ook meest teleurgestelde-reis, mede omdat vooralsnog maar 2 TGV Par-Bcn rijden.

Die pas is niet echt bedoeld om heel snel wat van die hi-speed lijnen af te kachelen, maar om leuke zijreisjes en wat tragere treinen te nemen om zo EURope te verkennen.

Als je echt enkel maar wegens slecht niet-vlieg geweten naar Bcn wilt treinen, dan boek je beter direkt de tickets en vergeet die pas.

Zeker niet alleen wegens niet-vlieg geweten. Maar we willen de optimale tijd in Spanje hebben, om daar met de lokale treinen het hele land door te reizen…. Thanks voor de tip….

Userlevel 6
Badge +4

Hier is het al bijna avond, maar och.

Je moet dus NIET via die methode RES doen, doe het zelf via andere sites-meestal de railway zelf, maar dat verschilt per land. Als je nog ff wacht komt ook trouwe anna b fran Sverige langs met een lange lijst voor wat/waar.

Het betreft hier zo ongeveer de meest gevraagde-en ook meest teleurgestelde-reis, mede omdat vooralsnog maar 2 TGV Par-Bcn rijden.

Die pas is niet echt bedoeld om heel snel wat van die hi-speed lijnen af te kachelen, maar om leuke zijreisjes en wat tragere treinen te nemen om zo EURope te verkennen.

Als je echt enkel maar wegens slecht niet-vlieg geweten naar Bcn wilt treinen, dan boek je beter direkt de tickets en vergeet die pas.

Zeker niet alleen wegens niet-vlieg geweten. Maar we willen de optimale tijd in Spanje hebben, om daar met de lokale treinen het hele land door te reizen…. Thanks voor de tip….

Leuk! Veel plezier! Negeer de ongefundeerde insinuerende verwijten, die pas kan je gebruiken zoals je wilt.

Spanje heeft veel moois te bieden, en door de vrijwel overal geldende verplichte reserveringen is het wat anders interrailen dan elders: je kan niet zo makkelijk in- en uitstappen. Maar aangezien er toch al relatief weinig treinen rijden op veel routes is goed vantevoren plannen wel handig.

Reserveringen voor Spanje kunnen vrijwel alleen aan loketten gemaakt worden, en niet bij die van de NS of de NMBS. Wel in Duitsland - je kan ze ook telefonisch bij DB maken, en ze dan thuisgestuurd krijgen (zo’n €5 bezorgkosten). Eventueel zou je ze ook bij een DB-automaat kunnen afhalen (daar staat er één van in Nederland, op station Enschede, maar ook die in Aken en Weener zijn vanaf respectievelijk Limburg en Groningen goed te bereiken)

Userlevel 7
Badge +9

You can book all the required passholder reservations (Thalys Rotterdam-Paris + TGV Paris-Barcelona) in one go through NS International on the phone (they might charge you a considerable fee of about €7.50 per ticket - check as I've been given contradictory information)

NSI zou alles wat niet via hun website of kaartautomaten verkocht wordt zonder extra kosten moeten verkopen:

https://www.nsinternational.com/nl/waar-treintickets-kopen/telefonisch-boeken

Ik heb wel eens gehoord over €5 boekingskosten (per bestelling) voor Interrail-reserveringen maar dat staat niet op deze pagina; als ze je kosten in rekening willen brengen, dan zou ik zeggen dat het volgens deze pagina zonder boekingskosten is. Ik hoorde van iemand dat hij toen toen geen kosten meer moest betalen.

Userlevel 6
Badge +4

 

You can book all the required passholder reservations (Thalys Rotterdam-Paris + TGV Paris-Barcelona) in one go through NS International on the phone (they might charge you a considerable fee of about €7.50 per ticket - check as I've been given contradictory information)

NSI zou alles wat niet via hun website of kaartautomaten verkocht wordt zonder extra kosten moeten verkopen:

https://www.nsinternational.com/nl/waar-treintickets-kopen/telefonisch-boeken

Ik heb wel eens gehoord over €5 boekingskosten (per bestelling) voor Interrail-reserveringen maar dat staat niet op deze pagina; als ze je kosten in rekening willen brengen, dan zou ik zeggen dat het volgens deze pagina zonder boekingskosten is. Ik hoorde van iemand dat hij toen toen geen kosten meer moest betalen.

Dank voor deze link! Wellicht dat ik hen daarmee wel kan overtuigen een volgende keer.

Ik heb in oktober twee keer gebeld; eerst voor informatie (wilde weten of ze het konden boeken, dat kon toen net) en werd toen verteld dat er inderdaad geen boekingskosten golden omdat het niet online te boeken was.

Paar dagen later teruggebeld om het daadwerkelijk te boeken, en toen wilden ze me de €7.50 boekingskosten in rekening brengen. Ondanks dat ik ze vertelde dat me eerder iets anders was verteld was het niet mogelijk om daar van af te zien - dus toen maar SNCF gebeld (ik wilde voor 3 personen een enkeltje boeken, via SNCF boeken scheelde me dus €22.50).

Bij de NMBS gelden iig geen extra boekingskosten als ze aan het loket in Brussel Zuid gekocht worden, maar hen bellen is vrij duur (€0.30 per minuut bovenop gebruikelijke belkosten, geloof ik).

Reply