Reis naar Porto. Suggesties mooie routes

  • 25 June 2022
  • 7 replies
  • 110 views

  • Right on track
  • 4 replies

Wie o wie kan mij helpen voor een mooie route naar Porto te bedenken. Ik heb nu t/m Bordeaux geboekt en dacht rond 28 juli vanuit Bordeaux naar San Sebastian te gaan, er is een snel trein van +/- 3 uur maar is op deze app niet te vinden. Wel een met enorme omweg van + 24 uur of zo. En dat is geen optie.

Wat kan ik nu het beste doen?

Ik vind het erg lastig en hoop dat er iemand is die mij verder op weg kan helpen naar eindbestemming Porto.

Vriendelijke groet,

Ada.


7 replies

Userlevel 7
Badge +5

Beste site: seat61.com

MOOI? Vergeet maar-het is nemen wat je krijgen kan, omdat in feite de optie om door ESpana en In PT te geraken minimaal tot bijna 0 zijn-per trein dan. De planners turen je eerst helemaal langs andere kant van ESpana-Barcelona. Het is een hel/crime om ś zomers met dat pasje verplicth te REServen in Espana bij RENFE-en kan praktisch enkel aan loket

Van Bdx naar Donsotia (zo heet dat daar in Basque)-neem SNCF/TER=local tot Hendaye-trek je beurs (enkele €-andere kant statieplaats is EuskoTren-=de treintjes/tram van Baskenland en die rijdt elke 30 min naar Donostia-met aansl elk uur naar Bilboa. Die steden hebben diverse estaciones die some flink ver uit elkaar liggen. Maar dan nog blijjft het een flinke opgaaf om tot in PT te geraken.

Dank je wel voor je antwoord, verhelderend en een opluchting dat ik niet de enige ben die door de bomen het bos niet meer kan zien.

En dat de conclusie is dat het een bijna onmogelijke opgaaf is om er een relaxte mooie reis naar Porto van te maken.

Ik ben nu al dagenlang bezig met die veselijke app en voel me zoo enorm belazerd. Bah.

Ik denk er over om maar de Flix bus te nemen vanaf Bordeaux naar Porto. 

Helaas rijden die bijna allemaal vanaf laat middag=donker dus zal dan bijna niks "moois" zien.

Betreurens waardig dat een bedrijf dit zijn klanten aan doet.

Nogmaals, bah

Groet Ada

 

 

Ha Ada, in november ben ik vanuit NL naar Portugal gereisd met de trein, het is heel wat gepuzzel maar het is te doen. Wel heb ik de tijd genomen (3 overnachtingen in Spanje). Zelf ben ik vanuit Hendaye naar San Sebastián gegaan en vervolgens naar Gasteiz (erg mooie en fijne stad) en vanuit daar naar Vigo. Vanuit Vigo gaan er treinen naar Porto. Heb je veel tijd dan is de route met het stoptreintje langs de noordkust van Spanje erg mooi. Veel succes en geniet van de reis! 

PS De app geeft niet altijd alle mogelijkheden weer ik heb ook veel Google maps en lokale websites gebruikt voor m’n reis. Hopelijk lukt het je dan toch! Groet, Annemarie 

Hoi Annemarie, 

Dank je wel voor de tips!

Ik ga meteen aan de slag, hoop dat het lukt…

Groetjes Ada

Hoi Annemarie,

Tja, de via de app lukt het niet hoor. 

De bovenstaande leuke route kan ik idd vinden, maar reserveren via deze app is niet mogelijk.

Heb je de reserveringen op de stations gedaan?

Ik bedoel gewoon naar binnen lopen en het aan het loket geregeld?

Ik hoop dat je mij het verlossende antwoord kan geven, want ik word er moedeloos van.

Groetjes,

Ada

Userlevel 7
Badge +9

De app doet geen reserveringen maar stuurt je door naar sommige van de websites waar je reserveringen kunt maken.

Hier is een overzicht met manieren om binnenlandse Spaanse treinen te boeken:

Van Bordeaux naar Donostia/San Sebastian gaat via Hendaye, waar Euskotren vertrekt vanaf het voorplein. Zit niet in Interrail maar is goedkoop. Euskotren gaat ook door naar Bilbao.

Reply