Solved

Reizen met een flexi pas in Zwitserland

  • 4 September 2023
  • 5 replies
  • 74 views

Ik wil een flexi pas kopen voor 3 dagen om te reizen in Zwitserland. Het is voor mij de eerste keer. Kan ik ook 3 verschillende reizen op 1 dag maken en hoe doe ik dat?  En is een mobiele pas handiger dan een papieren?

icon

Best answer by BrendanDB 4 September 2023, 15:37

View original

5 replies

Userlevel 7
Badge +7

Dag Jannie

Naar welke pas kijk je juist. Een flexi pass global (reizen in heel Europa) of een One Country Pass Zwitserland (enkel in Zwitserland)?

De passen werken met reisdagen of travel days. Een reisdag is geldig van 00u00 tot 23u59 CET. Je kunt zoveel treinen nemen als je wil, zolang ze meedoen aan Interrail (In Zwitersland zijn er een paar bergspoorbanen richting Jungfraujoch niet inbegrepen in de pass).

Of je op een reisdag maar 1 trein neemt of 20 verschillende treinen, maakt niet uit. Zolang je maar een reisdag hebt geactiveerd en elke trein maar registreert in de app of opschrijft op de papieren pas.

Persoonlijk vind ik de mobiele app gemakkelijker; Je hoeft geen pen in de buurt te hebben, je planning is snel aangepast en minder stress om die papieren pass te verliezen. Anderen zweren bij papier.

En van zodra je de mobiele pass bestelt, heb je ‘m. Terwijl je bij de papieren soms lang moet wachten.

One country flexi pas voor 3 dagen treinen in Zwitserland: kan ik ook gewoon de IC treinen nemen?

Ik zie al dat ik dat in de Railplanner kan zien met welke treinen ik kan reizen.

Userlevel 7
Badge +7

Ja hoor, zo goed als alle treinen in Zwitserland zijn inbegrepen. Met uitzondering van enkele toeristische treinen richting de top van de Jungfraujoch. 

Zelf heb ik vorig jaar met mijn interrail ook een prachtige tocht gemaakt door Zwitserland. Zelfs op de route waar die bijzondere panoramatreinen rijden, maar dan natuurlijk met een ‘gewone’ trein. Echt de moeite waard!!

Reply