Solved

1 onterechte reisdag


Het lukte niet om in Parijs de juiste trein te boeken naar Spanje. Daarom ‘s avonds de nachttrein genomen. Nu heeft die trein bij mij twee dagen in rekening gebracht ipv één. Bij mijn reisgezel is het wel goed gegaan en is er één dag in rekening gebracht. Ik gebruik Apple, hij Samsung. Wat de reden ook is, ik krijg die dag er niet uit en Interraill is op geen enkele manier te bereiken. Ik probeer al vanaf 24 april een oplossing te vinden. Wat moet ik doen?

icon

Best answer by rvdborgt 28 April 2022, 21:57

View original

11 replies

Userlevel 3
Badge +3

Hallo Gerrie,

Kan je zeggen om welke trein het gaat. Begin en eindstation, plus vertrektijd? 

En heb je eerst zelf de reisdag geactiveerd, of gebeurde dit automatisch na het selecteren van die trein?

Heb je voorlopig nog reisdagen genoeg, of kom je er al snel één te kort? Het kan helpen om aan te geven dat je NU op reis bent als je contact opneemt met support. Maar het is erg druk. 

Userlevel 7
Badge +9

Support kan een reisdag toevoegen als er onterecht een te veel is afgeboekt. Je bent niet de enige bij wie dat is gebeurd. Het lijkt niet aan de nachttrein te liggen - bij iemand anders gebeurde dat bij dagtreinen. De problemen lijken wel alleen op te treden bij de iPhone-app.

Controleer in ieder geval of er een update voor de app is. De huidige versie is 23.1.0 (zie More, helemaal onderaan). Daarmee krijg je die dag niet terug maar hopelijk gebeurt het niet nog eens.

Welke iOS-versie heb je?

Dankjewel voor je reactie. Ik heb inderdaad een iPhone.  iPhone 11, IOS 15.4.1. Ik zal idd de updates controleren. Heel irritant allemaal.

Maar hoe kom je bij Support? Ik mail dagelijks, maar krijg geen reactie. 

Hallo Sebastiaan,

Dankjewel voor je reactie. 

23 april vertrokken van:

Paris Austerlitz (21:51) naar Port-Bou (9:26) met trein NT3737. 
24 april eigen kaartje gekocht naar Barcelona.

ik denk dat het kaartje automatisch is geactiveerd. Er verscheen een sterretje dat ik niet weg kreeg.

groet, Gerrie

Userlevel 7
Badge +9

23 april vertrokken van:

Paris Austerlitz (21:51) naar Port-Bou (9:26) met trein NT3737. 
24 april eigen kaartje gekocht naar Barcelona.

ik denk dat het kaartje automatisch is geactiveerd. Er verscheen een sterretje dat ik niet weg kreeg.

Heb je alleen deze trein aan My Pass toegevoegd (en dus niet Portbou - Barcelona)? Dat zou maar 1 reisdag mogen zijn. Is die onterechte reisdag inderdaad leeg? Dat kun je bv. zien als je in My Pass die reisdag selecteert.

Support is overbelast; dagelijks mailen gaat niet helpen helaas. Je kunt wel aangeven wanneer je je laatste reisdag nodig hebt. Mocht er voor die tijd geen oplossing komen, dan zal Interrail je je extra kosten moeten terugbetalen.

Ik heb de dag NU nodig om de terugreis te boeken. Dat gaat niet zonder reisdagen. 

Userlevel 7
Badge +9

Ik heb de dag NU nodig om de terugreis te boeken. Dat gaat niet zonder reisdagen. 

Je hoeft bij mijn weten niks te activeren om een reservering te boeken. Een reservering vanuit Barcelona boek je verder het beste in Spanje aan het loket.

Welke reservering wil je precies maken?

Dat is niet waar. Dit hebben we natuurlijk allang geprobeerd, ook aan de loketten. 

Userlevel 7
Badge +9

Dat is niet waar. Dit hebben we natuurlijk allang geprobeerd, ook aan de loketten. 

Ik kan helaas niet ruiken wat je hebt geprobeerd en wat de Spaanse lokettisten deze maand per se willen zien. RENFE staat er helaas om bekend dat ze niet bepaald klantvriendelijk zijn (en dat is zacht uitgedrukt). Ik heb al vaker Spaanse reserveringen geboekt zonder een reisdag te moeten invullen (dat was nog op papier).

@Leo @Marion Gerrie lost a travel day on 24 April because of a bug in the app (see above, iPhone again). Spanish railways now refuse to book reservations without an activated travel day so they're stuck. Please have customer service undo the activated travel day or give an extra one ASAP.

Userlevel 3
Badge +3

Dat is niet waar. Dit hebben we natuurlijk allang geprobeerd, ook aan de loketten. 

Ik kan helaas niet ruiken wat je hebt geprobeerd en wat de Spaanse lokettisten deze maand per se willen zien. RENFE staat er helaas om bekend dat ze niet bepaald klantvriendelijk zijn (en dat is zacht uitgedrukt). Ik heb al vaker Spaanse reserveringen geboekt zonder een reisdag te moeten invullen (dat was nog op papier).

@Leo @Marion Gerrie lost a travel day on 24 April because of a bug in the app (see above, iPhone again). Spanish railways now refuse to book reservations without an activated travel day so they're stuck. Please have customer service undo the activated travel day or give an extra one ASAP.

Hi, I've just escalated it. Cheers,

Reply