Skip to main content

Ik schaf binnenkort de beneluxpas aan, maar ik begrijp dat je met een Nederlands paspoort daarmee niet in Nederland mag reizen. Ik moet dan een kaartje kopen voor het Nederlandse deel tot (volgens mij) het eerste station in Belgie. Iemand daar ervaring mee? En waar koop je zo'n kaartje? I probeerde al een kaartje te kopen bij NS Internationaal vanaf een station in Nederland tot Essen (het eerste station in Belgie), maar dat lukt niet.

Yes, you can’t travel in your home country with this pass. (With a Global Pass, you can travel 2 days in your home country).

Bear in mind also that public transport is free in Luxembourg for everyone, making the pass not very useful there!


En in België heb je de https://www.belgiantrain.be/nl/tickets-and-railcards/railpass , die ook behoorlijk wat goedkoper zijn dan de Beneluxpassen. Een ticketje kopen naar Essen (B), Noorderkempen, Visé/Wezet en vanaf dan reizen met Belgische tickets, zoals de Standard Multi.

In België is het geen probleem om je reis te onderbreken. Dus als je bvb een railpass ticket hebt van Oostende naar Liège, kun je gerust de hele dag spenderen in Brussel, halverwege, zonder een nieuw ticket te kopen.


Reply