Solved

Buchung von Inlandsfahrten

  • 21 September 2022
  • 4 replies
  • 36 views

Hallo liebe Community,

Ich habe ein Interrail eu Ticket für 4 Fahrten. Davon habe ich bisher nur eine nach Frankreich aktiviert und bin auf anderem Weg zurück gereist. Jetzt würde ich gern eine Fahrt von Bayern in den Norden Deutschlands und wieder zurück buchen - aber obwohl mir angezeigt wird, dass ich noch 3 Fahrten frei habe, kann ich von den ausgewählten zwei Fahrten (hin und zurück) nur eine in der App aktivieren. Woran liegt das? Kann ich es trotzdem möglich machen, beide Fahrten mit dem Interrail Ticket zu deckeln? Das wäre sehr sehr wichtig.

 

Vielen Dank und viele Grüße,

Theresa

icon

Best answer by rvdborgt 21 September 2022, 09:28

View original

4 replies

Userlevel 7
Badge +7

Du kannst nur an 2 deiner Reisetage im Wohnsitzland reisen:

https://www.interrail.eu/de/interrail-passes/interrail-mobile-pass/mobile-pass-faq/how-can-I-travel-in-my-country-of-residence-with-a-global-pass

Das heißt, die anderen 2 Reisetage kann ich nur im Ausland nutzen, ohne mein Heimatland zu betreten? 

Userlevel 7
Badge +7

Das heißt, die anderen 2 Reisetage kann ich nur im Ausland nutzen, ohne mein Heimatland zu betreten? 

Genau. Du kannst aber eine zusätzliche Fahrkarte für die Strecke in Deutschland dazu kaufen.

Userlevel 5
Badge +9

To make it clear:

For any Interrail Global Pass, irrespective of length, you can freely use up to 2 travel days of your pass in your home country for journeys to assist your travels. Your home country is as listed on your order,

On those days you can travel wholly in your home country or in any number of the member countries as long as you start all scheduled journeys between 0000 and 2359 CET.

On these (as on all travel days) you can travel on as many trains as you want including in your home country.

These 2 days are part of your pass travel days and are not extra.

Although called In/Out days they can be used without crossing borders, or both as Ins or Outs. Equally you can make other arrangements and save them for travel in the rest of Europe.

This is policed by your app and as you have seen it gives you a warning if your intended journey will take one of your 2 I/O days.

Reply