Solved

Can I travel a lot in one country?


Hi! I have a question. I study in Hungary and I have a residence permit here. But I am a Dutch citizen and have Dutch citizenship. Now I want to buy the interrail pass that's in the flash sale, the continues one. I want to use it to travel from Budapest, to the Netherlands. In the Netherlands I would like to travel from the south to my family in the North, a week later to the east, maybe travel a bit inbetween in the Netherlands, and then from there to Lisbon. However, I wonder if it is possible for me to make several journeys within the Netherlands? Because the website says that it is not allowed in the country you live in, but I don't live there. Thanks in advance!

icon

Best answer by Sebastian Emil Sørensen 9 May 2022, 09:14

View original

4 replies

Userlevel 3
Badge +3

Selecteer Hongarije als je woonbestemming. Zolang je kan bewijzen dat je in Hongarije woont, kan je de Interrail in Nederland gebruiken. Je moet dit verblijfsdocument wel kunnen tonen aan een conducteur. 
Het enige wat niet mag is vaak heen en weer reizen op hetzelfde traject, bijvoorbeeld pendelen tussen een adres in Nederland en werk bijvoorbeeld. Dat valt onder misbruik van de pas. 

Userlevel 7
Badge +5

BY train to Lis is rather cumbersome and time-eating-about the worst place to get there by train in EUr (except for old Yugoslavija-no trains at all via borders anymore).

Checks in NL zijn zo extreem zeldzaam dat je some weken kan reizen zonder-maar je zal maar net die ene keer worden gesnapt door een dienstklopper.

De code op een paper pass laat je een aantal keren/dagen de poortjes passeren (die met glazen oog), maar dat schijnt te stoppen na bvb 2-3 dagen of een aantal keren. Ik meen dito met de codes op mobile app-pass

Top dank jullie wel! Dat over de poortjes klinkt logisch. Ik kan inderdaad aantonen dat ik ingechreven sta op een adres in Hongarije :) @Sebastian Emil Sørensen . Het wordt binnen Nederland waarschijnlijk Amsterdam-Haarlem-Zeeland-Maastricht-Amsterdam-Groningen-Friesland-Amsterdam-Frankrijk. Dus ik hoop dat dit gewoon goed gaat :) @mcadv waarom is het geen goede reis haha? Ga niet in één keer per se

Userlevel 7
Badge +9

De code op een paper pass laat je een aantal keren/dagen de poortjes passeren (die met glazen oog), maar dat schijnt te stoppen na bvb 2-3 dagen of een aantal keren. Ik meen dito met de codes op mobile app-pass

"Ik meen” dat betekent niks. Heb je daar aanwijzingen voor en zo ja welke?

De QR-code is anders voor elke reisdag en ik heb er tot nu toe geen problemen mee gehad met de Nederlandse poortjes. Het enige wat ik me kan voorstellen is een maximum per dag. Dat heeft echter geen gevolgen voor de geldigheid van de pas.

Reply