Solved

eerste dag inchecken

  • 23 August 2023
  • 4 replies
  • 32 views

goedemorgen,

 

Kan iemand mij helpen / vertellen hoe je in kunt checken met je app op je telefoon.

Ik ben gewend te reizen met mijn OV chip kaart, maar zie niet hoe ik in kan checken met de mobiele app?

help!!!

icon

Best answer by BrendanDB 23 August 2023, 10:19

View original

4 replies

Userlevel 7
Badge +7

Als je een reisdag activeert, toont deze een QR-code die je kunt scannen aan de poortjes aan de stationsingangen. Dit werkt normaal gezien goed in NL.

 

dankjewel voor je reactie Bredan!

Ik neem aan dat ik dan vrijdagochtend mijn eerste reisdag activeer in de app en dan pas de QR code in de app te zien krijg?

Ik zal as vrijdag reizen van Zoetermeer naar Chur (Zw) en heb vanaf Utrecht ook al een ICE trein gereserveerd, maar kun je dus in het buitenland gewoon de QR code op je telefoon aan bv de conducteur laten zien en deze zou dan moeten werken als hij hem scant ?!?! 

sorry voor deze misschien voor de hand liggende vragen , maar ik ben een beetje onhandig en onzeker met dit soort dingen en ben bang dat het al misgaat op mn eerste reisdag. :-( 

 

Userlevel 7
Badge +7

Klopt, zo werkt het helemaal! Heeft al bij tienduizenden reizigers perfect gewerkt hoor. Geen zorgen. Het enige waar je op met letten is om de 3 dagen eens contact maken met internet via de app (data of wifi).

Top! 
dank voor de uitleg en ik heb nu gelukkig wat rust en vertrouwen dat het goed komt 

groet 

Karin 

Reply