Solved

Hoe kan ik een reisdag activeren? Ik zie alleen de naam van ''mytrip''


Hoe kan ik een reisdag, gepland, activeren? in my journey staat niets dan alleen de reisnaam.

klik ik hierop, dan zie ik mijn reis, maar NO Journey added.

hoe kan ik ik mijn reis  geadded krijgen?

icon

Best answer by rvdborgt 17 May 2022, 20:55

View original

5 replies

Userlevel 7
Badge +9

Om een reis toe te voegen, moet je die opzoeken in de planner en dan opslaan in My Trip.

Zie ook:

https://www.interrail.eu/nl/interrail-passes/interrail-mobile-pass/getting-started

Bedankt voor de reactie, maar dit heb ik al gedaan.

Ik ben een leek op het gebied van appen en heb ook geen apps op mijn telefoon.

Eerst met moeite de reisplanner app gevonden, daarna op mijn telefoon gezet. vervolgens de pas toegevoegd als in de beschrijving met code en ID nummer, dan een reis “gekoppeld” met een “naam”.

De reis, van Maarssen naar Frankfurt a. M. met de planner ingevuld.

dan naar my trip, waar ik niets zie staan.

Wat ik nu moet doen staat niet in de handleiding om my trip te kunnen zien, en toen ticket komt ook niet.

Terug naar de planner, waar de reis is te zien. Naar my pas geeft de juiste gegevens weer en dan weer naar my trip, maar geen ticket. No journey added.

Naast de reis naar Frankfurt zag ik een gele punt, die aangetikt, daarna verscheen mijn ticket.

Deze handeling vind ik niet in de handleiding.

Blijft de vraag: is het ticket alleen zichtbaar indien ik on-line ben?

Zijn mijn volgende reizen pas zichtbaar na de eerste reis? iedere reis heeft zijn eigen ticket!

 

Userlevel 7
Badge +9

Je hoeft niet online te zijn. Dat is alleen nodig om een nieuwe reisdag te kunnen activeren. Verder moet je minstens 1x per 72 uur online zijn maar dat kan ook via wifi.

De volgorde om een reis toe te voegen is altijd:

  1. Een reis plannen met de planner.
  2. Die reis toevoegen aan My Trip.
  3. Vlak voordat je instapt: je reis toevoegen aan My Pass (met die gele knop). Als daarvoor een nieuwe reisdag nodig is, zal de app je daarvoor bevestiging vragen.

Dit staat ook zo beschreven in de link die ik gaf.

Er is 1 ticket per reisdag. Onder de barcode van je ticket kun je zien welke treinen je die dag al aan My Pass hebt toegevoegd.

Bedankt voor dit antwoord, nu heb ik wat ik wil en kan mijn reis beginnen.

Het gebruik van de gele knop was mij niet duidelijk geworden uit de handleiding, maar nu zie ik wat er gebeurt en zie ook de barcode en de bijbehorende reis.

toevoegen aan My Trip was duidelijk, maar ik had niet gezien hoe de trip moet worden toegevoegd aan de pas.

Dat heb ik nu ook klaar. 

Ik heb mijn reis gemaakt, ben naar 8 landen geweest en heb ervan genoten.

Opmerking over de interrailpas: deze is minder flexibel dan ik gewend ben met vorige jaren en andere abonnementen.

Daarbij is de planner niet actueel en de statistieken kloppen niet.

De planner geeft alleen de snelste verbinding, overige verbindingen zijn alleen te zien door een tussenstation in te voeren.

Een rit met een tussenstop ( noodzakelijk om de planner de juiste trein te laten zien) telt de statistiek als twee treinen, terwijl het er maar 1 was.

Ik ben er nog niet achter hoe ik mijn reis kan archiveren.

 

 

Reply