Solved

Inchecken


in het kader van domme vragen bestaan niet, de volgende vraag: ticket voor de eerste dag aangemaakt in de app. Met dat ticket kan ik dus inchecken op mijn startstation Den Haag CS en de poortjes openen?

icon

Best answer by rvdborgt 10 May 2023, 14:48

View original

5 replies

Userlevel 7
Badge +9

In de rail planner app maak je een QR-code aan en dat is inderdaad je ticket. Daarmee kun je eventuele poortjes in Nederland en sommige andere landen openen (helaas niet overal, bv. niet in GB of in Spanje).

Dat is overigens geen inchecken: er wordt immers geen reis geregistreerd, alleen het poortje wordt geopend, met de melding "Passage OK”. Als er geen poortjes zijn, hoef je dus niks te doen.

Hoe gaat het dan in Spanje? Vakantie is in Frankrijk, maar we gaan een dagje naar San Sebastian. Heeft het station aldaar poortjes voor zover je weet?

Userlevel 7
Badge +9

Hoe gaat het dan in Spanje? Vakantie is in Frankrijk, maar we gaan een dagje naar San Sebastian. Heeft het station aldaar poortjes voor zover je weet?

In Spanje werkt het net zoals in Nederland als de poortjes niet werken: je vraagt het aan het personeel of je gebruikt de intercom bij de poortjes en dan wordt er op afstand geopend.

Overigens, als je in de buurt van Bordeaux of Hendaye zit: de snelste weg naar Donostia/San Sebastian is vanaf Hendaye met Euskotren. Interrail is niet geldig, maar is goedkoop. Dienstregeling alleen te vinden op https://www.euskotren.eus/en (ieder halfuur).

Ik zag in de planner dat voor de reis tussen Hendaye en San Sebastian een reservering nodig is, maar dat zal toch niet? Is gewoon een halfuurs service aan het schema op euskotren.eus te zien. Ik hoor 't graag

Userlevel 7
Badge +9

Ik zag in de planner dat voor de reis tussen Hendaye en San Sebastian een reservering nodig is, maar dat zal toch niet? Is gewoon een halfuurs service aan het schema op euskotren.eus te zien. Ik hoor 't graag

Dat hangt van de treinen af. Je doet er goed aan om naar de details van de verbinding te kijken. Voor Euskotren bestaan er geen reserveringen. Gewoon een kaartje bij de automaat kopen.

Euskotren zit echter niet in de rail planner app (als je die bedoelt) en die stuurt je dus via Perpignan en Barcelona. Als hij al iets vindt.

Reply