Solved

Kan ik de activatie van mijn reizen ongedaan maken?

  • 5 February 2022
  • 5 replies
  • 197 views

Dag, ik heb voor het eerste een interrail (mobiele) pas. Ik heb een reis langs 7 steden in augustus uitgestippeld. Ik wilde een traject reserveren. Dat lukte niet, daarom dacht ik dat ik het traject moest activeren en activeerde ik alle reisdagen. Toen bleek dat ik 1 dag tekort kwam en wilde ik de reis aanpassen. Maar nu merk ik dat ik bij het terugzetten van de schuifjes de reisdagen niet terugkrijg. Heb ik het nu verknald? Of kan het nog gered / gereset worden? 

icon

Best answer by mcadv 6 February 2022, 18:28

View original

5 replies

Userlevel 7
Badge +9

Om te reserveren hoef je helemaal niks te activeren. Dagen activeren en reizen aan je pas toevoegen doe je het beste pas kort voordat je in de trein stapt, zodat je niet per ongeluk een reisdag verliest als je plannen wijzigen en je vergeet om je reis in de app aan te passen.

Een reisdag kun je annuleren (als hij nog niet is aangebroken). Ga in de app naar My Pass, tik op de reisdag en kies dan "Cancel travel day”. Zie ook de Mobile Pass FAQ.

Welke trein precies wilde je dan reserveren en op welke dag?

Bedankt! Ik wilde Praag naar Krakau reserveren op 14 augustus en van Krakau naar Bratislava op 18 augustus en Passau naar Arnhem (nachttrein) op 25 augustus, maar misschien ben ik te vroeg? 

Userlevel 7
Badge +5

Ja, veels te vroeg.

Tot voor kort kon je, als dat echt nodig was-meestal niet, plaatsen reserveren vanaf 2 mnd voor de reisdag. Een volgende drempel is de halfjaarlijkse dienstregelng wijzigen- begin juni, dan kan het nog korter zijn voordat alles definitief is ingevoerd. Je bent vermoedleijk enkele dagen in Praha-blijf gewoon na aankomst 5 min langer in dat shopping centre dat ook treinen heeft (Hlavni Nadrazi-bekijk ook eens bovenin de oude hal) en bezoek het fraaie kaartenburo en regel het daar. Ga dan naar de balie van de DPP=stadsvervoer en koop je biljetten of dagkaarten. Je hebt dan nog geen kroontjes nodig, overal kan met bankpas betaald worden. € wisselen doe je veel beter een stuk buiten station, bvb in die straat met dansend huis en ´witte zwaan´=bila labut, achter het andere nabijliggend station

Hartelijk dank voor de praktische tips! 

Userlevel 7
Badge +9

Bedankt! Ik wilde Praag naar Krakau reserveren op 14 augustus en van Krakau naar Bratislava op 18 augustus en Passau naar Arnhem (nachttrein) op 25 augustus, maar misschien ben ik te vroeg? 

Praag - Krakau kun je vanaf 2 maanden van tevoren reserveren via de Tsjechische spoorwegen. Krakau - Bratislava zou vanaf 1 of 2 maanden van tevoren kunnen werken via de Poolse of Slowaakse spoorwegen (die beloven beide alleen reserveringen; hier handleiding voor de Poolse website), of gewoon aan een loket (kan ook buiten Polen).

Passau - Arnhem doe je het beste via de ÖBB-website, volgens deze handleiding, vermoedelijk vanaf ca. 3 maanden van tevoren.

Mogelijk kan dit ook allemaal via de Interrail-website maar die vraagt overal een extra toeslag voor (2 euro p.p. per trein plus 9 euro per bestelling voor reserveringen die alleen op papier beschikbaar zijn).

Reply