Solved

Trajet pays de résidence

  • 12 June 2023
  • 2 replies
  • 52 views

Bonjour, 

 

Je souhaite prendre un pass global 7 jours dans le mois. 

J’ai vu que l’on a le droit qu’à 2 jours de trajet dans les pays de résidence.

J’aimerais savoir s’il est possible de prendre un train de nuit le vendredi soir (Toulouse-Paris) puis un train le samedi pour sortir de la France (Paris-Stuttgart). De même pour le retour, est-il possible de prendre un train le dimanche pour rentrer en France (Munich-Paris) puis enchaîner avec un train de nuit le dimanche soir jusqu’au lundi matin (Paris-Toulouse).

Merci d’avance pour votre aide 

icon

Best answer by AnnaB 12 June 2023, 17:34

View original

2 replies

Userlevel 7
Badge +9

C'est pas possible.

You can only board trains on a maximum of 2 travel days (00.00 -23.59 CE(S)T) in your country of residence (France).

In your travel plan you are boarding trains on 2 different travel days to leave France. Then you have no days left that you can use in France on your travel back home.

On your way back the number of travel days used in France depends on at what time the night train from Munich crosses the French border. If the train enters France before midnight, your return travel uses 2 travel days in France, if the train enters France after midnight, your return travel uses 1 travel day in France if you manually enter the night train in 2 parts in the Railplanner app. 

Ok very clear thank you ! 

Reply