Solved

pasgegevens

  • 25 July 2023
  • 9 replies
  • 190 views

Hallo,

Alld nodige treinreserveringen heb ik gemaakt van onze interrailreis naar Milaan en vervolgens door Italie. Overmorgen gaat de eerste dag in. Hoe zet ik de reisgegevens op de pas? De app vindt niet alle verbindingen. Moeten alle reisgrgevens kloppen per dag met de tijden erbij?

Tussen Basel bbf en Milaan weten we namelijk nog niet welke verbinding we nemen. Volgens de community hoefde je dir verbinding niet te borken. We weten ook niet hoe laat we de trein vanuit Lugano nemfn. Moet ik dat toch noteren in de reisgrgevens op de digitake pas? Wordt dat gecontroleerd of geactiveerd ofzo?

Alvast bedankt voor het antwoord.

Vriendelijke gtoeten van Tineke

icon

Best answer by rvdborgt 25 July 2023, 18:33

View original

9 replies

Userlevel 7
Badge +9
  1. Kijk of je alle app updates hebt. De app loopt vaak achter maar tegen de tijd dat je reist, kun je de treinen normaliter wel vinden. Je moet elke trein in de app registreren. Als je je trein echt niet vindt, dan kun je hem ook handmatig toevoegen (scroll naar onder in de resultaten van de planner). Welke treinen kun je niet vinden? (Route, datum, vertrektijd) Soms worden ze verborgen door snellere verbindingen of overstaps die kortter zijn dan 5 minuten (dat kun je aanpassen).
  2. Je hoeft de trein die je neemt pas voor het instappen toe te voegen. Als je het niet van tevoren weet, dan wacht je gewoon daarmee.

Beste R.vandeBorgt,

Dank je voor de reactie. Morgenochtend gaan we. Ik heb de qr van de ticket voor de trein, die we gereserveerd hebben alvast geactiveerd. Dat vind ik wel zo prettig.

Vriendelijke groeten van Tineke van Dellen

Userlevel 7
Badge +9

Ik heb de qr van de ticket voor de trein, die we gereserveerd hebben alvast geactiveerd. Dat vind ik wel zo prettig.

Dat kan, maar wordt eigenlijk afgeraden. Je kunt de activering namelijk niet meer ongedaan maken zodra de geldigheid (van je pas of een reisdag) is begonnen, dus om middernacht CET. Als er daarna iets onverwachts gebeurt, bv. als je ziek wakker wordt, dan verlies je reisdagen.

Hallo,

Alld nodige treinreserveringen heb ik gemaakt van onze interrailreis naar Milaan en vervolgens door Italie. Overmorgen gaat de eerste dag in. Hoe zet ik de reisgegevens op de pas? De app vindt niet alle verbindingen. Moeten alle reisgrgevens kloppen per dag met de tijden erbij?

plumbing estimating services

Tussen Basel bbf en Milaan weten we namelijk nog niet welke verbinding we nemen. Volgens de community hoefde je dir verbinding niet te borken. We weten ook niet hoe laat we de trein vanuit Lugano nemfn. Moet ik dat toch noteren in de reisgrgevens op de digitake pas? Wordt dat gecontroleerd of geactiveerd ofzo?

Alvast bedankt voor het antwoord.

Vriendelijke gtoeten van Tineke

I'm planning my Eurail trip through Europe, and I've run into a dilemma regarding seat reservations. I've heard mixed information about whether seat reservations are required for all trains or only for specific routes. The Eurail website mentions that seat reservations are recommended for popular routes, but I'm not sure which ones fall into that category. It would be really helpful if the community could provide a list or guide indicating which routes typically require reservations, so I can better plan my journey and avoid any last-minute hassles when boarding trains. 

Userlevel 7
Badge +9

I'm planning my Eurail trip through Europe, and I've run into a dilemma regarding seat reservations. I've heard mixed information about whether seat reservations are required for all trains or only for specific routes. The Eurail website mentions that seat reservations are recommended for popular routes, but I'm not sure which ones fall into that category. It would be really helpful if the community could provide a list or guide indicating which routes typically require reservations, so I can better plan my journey and avoid any last-minute hassles when boarding trains. 

It is very difficult to make such a list but night trains (couchettes/sleepers) always require reservations. Seats on night trains apart from DB night trains require reservations. High speed trains require reservations, apart from ICE train, excluded those going to France who always need reservations, and during the summer, those between Germany and the Netherlands. Eurostar and Thalys need reservations. And there are a bunch of more train that need reservations. 

The information about reservations in the Railplanner app is mostly correct so start by looking there. 

You can always ask in the Community for information about a specific route

Ik heb de qr van de ticket voor de trein, die we gereserveerd hebben alvast geactiveerd. Dat vind ik wel zo prettig. Drift Hunters

Dat kan, maar wordt eigenlijk afgeraden. Je kunt de activering namelijk niet meer ongedaan maken zodra de geldigheid (van je pas of een reisdag) is begonnen, dus om middernacht CET. Als er daarna iets onverwachts gebeurt, bv. als je ziek wakker wordt, dan verlies je reisdagen.

Eh. Ik denk hetzelfde

Hallo,

Alld nodige treinreserveringen heb ik gemaakt van onze interrailreis naar Milaan en vervolgens door Italie. Overmorgen gaat de eerste dag in. Hoe zet ik de reisgegevens op de pas? De app vindt niet alle verbindingen. Moeten alle reisgrgevens kloppen per dag met de tijden erbij? Vape Shop in Karachi

Tussen Basel bbf en Milaan weten we namelijk nog niet welke verbinding we nemen. Volgens de community hoefde je dir verbinding niet te borken. We weten ook niet hoe laat we de trein vanuit Lugano nemfn. Moet ik dat toch noteren in de reisgrgevens op de digitake pas? Wordt dat gecontroleerd of geactiveerd ofzo?

Alvast bedankt voor het antwoord.

Vriendelijke gtoeten van Tineke

 

Over het algemeen geldt dat wanneer je met een Interrail-pas reist, je de pas in het algemeen niet hoeft te activeren voor elk traject. Je activeert je pas doorgaans op de eerste reisdag en vanaf dat moment kun je gedurende de geldigheidsperiode onbeperkt met de trein reizen binnen de bepaalde reisregio.

Als je specifieke reserveringen hebt gemaakt voor bepaalde treinen, is het handig om deze bij je te hebben, digitaal of geprint. Je moet mogelijk je reserveringen laten zien als daarom wordt gevraagd. Deze reserveringen zijn doorgaans gekoppeld aan bepaalde treinen op specifieke datums en tijden.

Userlevel 7
Badge +9

It is not enough to have an active pass, you must also activate the journey that consists of one or more trains in order to get a valid QR code for each travel day. The list of trains under the QR code must contain all trains that you travel with on that specific day. If you don't have a valid QR code, which is your ticket, when you board the train, you risk having to pay a heavy fine.

I'm planning my Eurail trip through Europe, and I've run into a dilemma regarding seat reservations. I've heard mixed information about whether seat reservations are required for all trains or only for specific routes. perfect everyday posture corrector bra
The Eurail website mentions that seat reservations are recommended for popular routes, but I'm not sure which ones fall into that category. It would be really helpful if the community could provide a list or guide indicating which routes typically require reservations, so I can better plan my journey and avoid any last-minute hassles when boarding trains. 

 

Het lijkt erop dat je je zorgen maakt over het toevoegen van reisgegevens aan je Interrail-pas via de app, vooral met betrekking tot missende verbindingen en onzekerheden over specifieke treinen. Het is belangrijk om te weten dat de app mogelijk niet alle details voor elke verbinding heeft en dat je niet verplicht bent om alle treinen vooraf op de pas in te voeren. De Interrail-pas is over het algemeen flexibel, waardoor je op de dag zelf kunt beslissen welke treinen je neemt, zolang je binnen de geldigheidsperiode blijft. 

Reply