Solved

Second trip without out/inbounds left

  • 26 June 2022
  • 3 replies
  • 202 views

Hey there, 

 

In may i bought the interrail youth pass 2 months. I activated it in june, and its valid untill the end of August. Today (26/06) i traveled from utrecht cs to dusseldorf and back in one day. The ticket inspector just told me that i’ve used all of my in/outbounds already which would mean that i’m not able to travel from my home country (the netherlands) to another country in europe. The app says i have 67 days left…. I was planning to go to switzerland for a week starting from the 31st of july. How do i plan my trip now? do i buy seperate tickets to the border? i am also 17 so i travel with 40% discount in summer. 

 

Can someone help me plan my trip without in/outbounds? It’s pretty confusing… thanks a lot! 

icon

Best answer by mcadv 26 June 2022, 22:56

View original

3 replies

Userlevel 7
Badge +5

Heb je paper of mobile pas? Bij mobile heb je MAX 2 dagen die je -ook-in eigen land kan gebruiken.

Hoe kom je erbij dat je enkel vanwege leeftijd korting bij NS zou krijgen?

Heb je al ontdekt dat er meer wegen naar Rome leiden en dat je niet perse met die nogal dure direkte ICE moet/kan?

Maar in principe heb je als 17j toch nog jongetjesdagkaart voor 7.50-geldt enkel geheel buiten spits.

Zelf ben ik senior en heb soms weekendvrij (Nu zit ik in zoń trein-RE19) soms dalvrij-en als combi met diverse kortere tripjes werkt dat prima. hangt dus mede ook af van hoe vaak je nog het land uit wil. Zo heb ik afgelopen herfst met ook 2-mnd InterRail 8 kortere trips van bvb 5- dagen gemaakt. Wat ik nu ook doe-vandaag weg, VR avond retour.

Beste mcadv, 

 

Excuses, ik ben wat dingen vergeten te vermelden. Ik ben student, vandaar de 40% korting in de vakantie. Nu vraag ik mij af, als ik een jongeren dagkaart zou kopen (en daar dan mee incheck?) zou ik dan alsnog de ICE kunnen pakken vanaf Utrecht - Frankfurt? Of is dan nog de enige optie de ICE pakken in een stad buiten Nederland? Ik heb meerdere vragen/antwoorden hierover gelezen alleen snap ik er niks van… (misschien omdat ik net terug ben en moe ben ^ ^ :D) 

 

dankje! 

Userlevel 7
Badge +9

Je kunt inderdaad een jongerendagkaart kopen voor het Nederlandse traject. Daarmee kun je niet inchecken; de barcode daarop dient alleen om eventuele poortjes te openen. Ofwel koop je een kaartje via de NSI-website naar bv. Oberhausen met 40% korting in Nederland en BahnCard 100 in Duitsland. Dan betaal je dan alleen het Nederlandse traject. Met dat kaartje kun je dan ook de poortjes openen. Je OV-chipkaart moet je wel meenemen (daarop staat je kortingsrecht) maar gebruik die NIET om in te checken of poortjes te openen want in het buitenland kun je niet uitchecken.

Voor het traject vanaf de grens moet je de grensoverschrijdende trein handmatig invoeren met als startpunt "Emmerich(Gr)” (in Duitsland). Dat is het grenspunt vanaf waar je Interrail dan geldt. Bij terugkeer natuurlijk omgekeerd.

Reply