Solved

Too much time spent on trains?

  • 4 April 2023
  • 2 replies
  • 123 views

Hi there,

I’m taking this trip in july (see previous question)

 

I talked about it to my friends and some are worried that I’m going to spend too much time on the trains, especially in comparison with the time I get to spend ‘not traveling’. I have done several long train journeys, but never that many in 1 trip. Is it too much on the train, moving around to really enjoy the trip?

Any thoughts from experienced train-travellers? 

 

 

icon

Best answer by BrendanDB 4 April 2023, 13:57

View original

2 replies

Userlevel 7
Badge +3

Nobody can really answer that for you as it really depends on your own preferences and what you have planned for the places you are visiting.

 

Some people see the travelling part as an enjoyable part of a trip, others view it as a chore to be endured.

Userlevel 7
Badge +7

Het was wat je zelf oké vindt hé, iemand die nog nooit deftig een comfortabele langeafstandstrein vanbinnen heeft gezien vindt dat vanzelfsprekend lang. Maar da’s ook het type mensen die blijkbaar wel graag dagenlang in een benepen auto zit om op vakantie te gaan :)

Ik vind lange treinritten heerlijk (toch op deftig lange-afstandsmateriaal). Je stapt op, en uw verlof start. Zetel achteruit, lezen, koptelefoon op en uw serie- en filmachterstand inhalen, of uw reissoundtrack opleggen, podcastje dabei en naar het landschap staren. Dat alles, vergezeld van een drankje van de bar is voor mij de beduidend aangenamere reiservaring dan een grijze autostrade met schrale tankstations als tussenstop.

Je eerste reisdag is vrij stevig, maar op zich prima doenbaar. De andere zijn ook heel gewone, zeer gewone, vlotte reisdagen. 6-8 uren treinen en een dikke twee dagen op je bestemming is wat de meesten hier beginnende interrailers aanraden. Je hebt nog wat tijd ervoor en erna om nog een flink deel zaken te bezoeken de dag zelf.

Ik zou zelf iets meer tijd voorzien in de steden, maar dat is omdat ik zeer graag op stadssafari ga in minder gekende wijken en vaak ook wel een daguitstap doe naar een kleinere stad of een stuk natuur semi in de buurt, om wat af te wisselen van de stedelijke drukte (en vaak ook hitte) in de zomer.

Maar, het hangt allemaal af van wat je zelf graag doet en hoe je graag reist. Probeer het vooral eens uit, en dan kun je een volgende keer het nog altijd anders doen hé :)

Reply