Solved

travel to greece

  • 12 December 2022
  • 5 replies
  • 261 views

Bonjour,

Avec mon amie, nous nous apprêtons à aller en Grèce pour 5 mois. Pour des raison écologiques, nous voulons y aller en train. J'ai déjà utilisé interrail pour un voyage il y a quelques années, c'est donc tout naturellement que j'ai pensé le réutiliser pour ce voyage.  Cependant, nous ne souhaitons pas prendre plus d'une semaine pour aller jusqu'en Grèce, existe-t-il un pass qui nous permettrait d'aller en Grèce en 3 jours de voyage ? Et quel est sont prix ?

Merci d'avance,

Noémie

icon

Best answer by MartinM 12 December 2022, 12:18

View original

5 replies

Userlevel 7
Badge +6

Hey,

for prices see here: https://www.interrail.eu/en/interrail-passes/choose-right-interrail-pass (minimum pass will be 4 days)

Where in France do you live? If in Paris, Strasbourg, Mulhouse. It would be worth to think about taking a train (nighttrain) to Vienna. From there another train to Romania. Then a train to Bulgaria and from there you can take a bus to Thessaloniki. Or where in Greece is your destination?

Also it is an option (especially if you are from the south of France), to go to Italy to one of the ports - Ancona, Bari. And from there take a ferry to Igoumenitsa or Patras. From there you can continue to the rest of Greece by bus and then train.

Try to compare standard fares with interrail. Might be cheaper to get normal saver tickets.

Userlevel 7
Badge +7

Bonjour Noémie!

Il’y a un pass global pour 4 jours. La route la plus efficace est de vous rendre vers l’Italie (Bari ou Brindisi) et prendre un ferry vers la Grèce. Avec interrail, il’y a pas mals des promotions pour des ferries aussi. Plus d’infos sur le site web d’interrail de quels ferries  s’agit-t-il.

C’est aussi possible de le faire tout par train (via la Roumanie et la Bulgarie), mais ça sera une vraie aventure. Je pense qu’il faut prendre quelques bus aussi pour traverser la frontière grecque (cfr @MartinM ).

D’ou partez-vous exactement et quand vous souhaitez de partir?

Userlevel 7
Badge +5

IF you use pass only to get there-fairly quick ad you live in sud-est of that hexagone, with train direct pour ITalie, then advance tickets will work out cheaper. Can use an overnight train TrenItalia fro MIlano to somewhere ferries go to GR; Ancona-Bari-Brindisi, there are several and it may also very well be that some offer lower price in the end as other with ´discount´. varies by time of yr and also your age.

In that case you also have to cross GR-mainland and other ferry to some island.

site seat61.com - oui, en anglais, has overviews of all overland routings and howtobook, not specific for passes. As they all pass FR just hook on.

Merci beaucoup pour vos réponses. Nous venons de rennes (nord ouest de la France) donc nous prévoyons plutôt de partie de Paris.

 

Je ne trouve aucun train qui fait vienne Bucarest sur l'application...(je trouve très peu de trains qui vont vers les pays de l'est d'ailleurs)

Userlevel 7
Badge +9

Je ne trouve aucun train qui fait vienne Bucarest sur l'application...(je trouve très peu de trains qui vont vers les pays de l'est d'ailleurs)

Please do not use the rail panner app to plan. It is not reliable because it does not get enough updates.

There is one direct overnight train from Vienna to Bucharest, departure at 19:42. Reservations can be booked online on tickets.oebb.at. Do NOT use "Seat reservation only” but add the Interrail/Eurail discount and then look for normal tickets.

Reply