Solved

Hoe reis ik door Litouwen, Letland en Estland als de dienstregeling niet gedeeld is met Interrail?

  • 16 August 2022
  • 7 replies
  • 217 views

Ik wil via Duitsland, Polen, Litouwen, Letland en Estland naar Finland reizen. De dienstregeling van de 3 anden vóór Finland wordt niet gedeeld met Interrail. Hoe leg je die reizen dan vast op je ticket? Heeft iemand hier ervaring mee?

icon

Best answer by rvdborgt 16 August 2022, 23:29

View original

7 replies

Userlevel 7
Badge +9

Je kunt altijd een reis handmatig invoeren. Na een zoekactie in de planner komt er altijd onderaan een link "Add it manually”. Als de stations niet bekend zijn, zoek dan een reis tussen 2 willekeurige bekende stations. Je kunt die daarna aanpassen.

Als je een flexipas hebt, kijk dan wat gewone treinkaartjes kosten en of het de moeite is om een reisdag te gebruiken. Gewone treinkaartjes zijn in de baltische staten (en soms ook in Polen) namelijk vrij goedkoop.

Userlevel 7
Badge +5

Voor de planning: seat61.com, weliswaar /en/ -geeft overzicht van alle overland routes vanaf UK naar alle landen in EUR

DUS bereid je daarnaast ook voor op dat na de zomer er GEEN treinen meer rijden over de grens PL-LT en al lang niet meer LT-LV-en slechts met lange en saaie overstap in grensgehucht LV-EE. PLus dat er van EE nogal eens berichten komen dat de conductrices de QR codes niet kunnen lezen en weigeren. Nu zijn echte Schwyzerli veelal getrouwd met zugli fahren, maar mensen met wat redelijk verstand wijken uit naar de bus-stukken handiger en sneller.

Verder was er onlangs een erg lange topic over hoe met die pas in LT om te gaan. Een meisje uit CZ deed het omgekeerd en heeft ook nogal wat vragen-dus toepasselijk antw en wat eigen ervaring gepost. OOk iets als ana….

Userlevel 7
Badge +9

DUS bereid je daarnaast ook voor op dat na de zomer er GEEN treinen meer rijden over de grens PL-LT

Bron?

rvdborgt Bedankt voor je uitleg en de tip voor goedkopere kaartjes aldaar. Nu ben ik ook wel benieuwd naar de bron van mcadv

@rvdborgt Ik lees nu inderdaad op seat61.com dat er bijvoorbeeld alleen in het weekend een trein van Vilnius naar Daugavpils gaat. Maar de bus zou dus een goed alternatief zijn en zeker ook goedkoop neem ik aan. Dat zal de bron van @mcadv zijn geweest denk ik.

Voor de planning: seat61.com, weliswaar /en/ -geeft overzicht van alle overland routes vanaf UK naar alle landen in EUR

DUS bereid je daarnaast ook voor op dat na de zomer er GEEN treinen meer rijden over de grens PL-LT en al lang niet meer LT-LV-en slechts met lange en saaie overstap in grensgehucht LV-EE. PLus dat er van EE nogal eens berichten komen dat de conductrices de QR codes niet kunnen lezen en weigeren. Nu zijn echte Schwyzerli veelal getrouwd met zugli fahren, maar mensen met wat redelijk verstand wijken uit naar de bus-stukken handiger en sneller.

Verder was er onlangs een erg lange topic over hoe met die pas in LT om te gaan. Een meisje uit CZ deed het omgekeerd en heeft ook nogal wat vragen-dus toepasselijk antw en wat eigen ervaring gepost. OOk iets als ana….

Ook in Zwitserland komen de treinen niet overal, dus bus rijden geen probleem. Bovendien ben ik slechts import geweest. Maar neem wel 100 x liever de trein in CH dan in NL. Ik zal op zoek naar de lange topic.  En bedankt voor de tip over seat61.com Is dat wel actuele informatie? Want die regeltjes vanwege de coronamaatregelen zullen daar nu toch ook wel zijn afgenomen?

Userlevel 7
Badge +9

@rvdborgt Ik lees nu inderdaad op seat61.com dat er bijvoorbeeld alleen in het weekend een trein van Vilnius naar Daugavpils gaat. Maar de bus zou dus een goed alternatief zijn en zeker ook goedkoop neem ik aan. Dat zal de bron van @mcadv zijn geweest denk ik.

Hij schreef over Polen-Litouwen, dus dat is een andere grensovergang.

De weekendtreinen van Vilnius naar Daugavpils rijden bij mijn weten helaas nog steeds niet.

Reply