Solved

I cannot book a seat reservation in general “We can't find any trains that match your search. Please change your search and try again.”


Hello!

I have a travel pass for me and my family. 

But for some reason we cannot make a seat reservation from Kristiansand - Oslo and from Oslo - Bergen and other destinations. Via de app we can see the possible itineraries, but when we go to the website to book (as it is not possible through the app for some reason), I keep receiving this error: “We can't find any trains that match your search. Please change your search and try again.” 

I have no idea what I am doing wrong, but it is frustrating as we really want to plan our trip.

Can someone help me out?

 

icon

Best answer by rvdborgt 2 June 2022, 16:55

View original

6 replies

Userlevel 7
Badge +5

Zo is dat en hier al ettelijke keertjes uitgelegd. BEL naar EnTur. Vind de algemene tips met REServ op andere wijze van seewulf. IHA: NIET die app gebruiken.

Userlevel 7
Badge +9

For Norway, look up timetables via Entur. Reservations can be done via Deutsche Bahn (ticket office or by phone: +49 30 2970, collect at a DB ticket machine or receive via post for €5.90) or by phone via Entur (scroll down to Norway). Entur will send reservations via e-mail.

Interrail can book Norwegian reservations (booking fee 2€ per person and train) but can only send them via the post for 9€ per order.

Reservations are free in 1st class but only if you book then via Entur or at one of the few Norwegian ticket offices.

It seems there are engineering works and part of the route is covered by a rail replacement bus.

Thank you @mcadv & @rvdborgt! We hebben alle tips en adviezen opgevolgd en gebeld met interrail. Maar tot nu toe geen resultaat. Via de app kunnen we tot op zekere hoogte en trajecten treintijden zien, maar van veel trajecten niet. We kunnen ook geen zitplaatsen boeken for some reason. Het is allemaal niet helder en gebruiksvriendelijk. We worden van ‘t een naar ‘t ander gestuurd en het is niet logisch. Interrail snapte niet waarom we niet kunnen boeken via de website. Ik ben ensich geen digibeet. Maar snap hier niets van. Wij hebben een 5-daagse interrail pas voor Noorwegen, kan je dan ook via Entur je zitplaatsen/tickets boeken? Ik ga Entur eens checken. Hopelijk kunnen zij ons verder helpen. Bedankt voor jullie reactie! 

Userlevel 7
Badge +9

Thank you @mcadv & @rvdborgt! We hebben alle tips en adviezen opgevolgd en gebeld met interrail. Maar tot nu toe geen resultaat. Via de app kunnen we tot op zekere hoogte en trajecten treintijden zien, maar van veel trajecten niet. We kunnen ook geen zitplaatsen boeken for some reason. Het is allemaal niet helder en gebruiksvriendelijk. We worden van ‘t een naar ‘t ander gestuurd en het is niet logisch. Interrail snapte niet waarom we niet kunnen boeken via de website. Ik ben ensich geen digibeet. Maar snap hier niets van. Wij hebben een 5-daagse interrail pas voor Noorwegen, kan je dan ook via Entur je zitplaatsen/tickets boeken? Ik ga Entur eens checken. Hopelijk kunnen zij ons verder helpen. Bedankt voor jullie reactie! 

Gebeld met Interrail? Bijzonder, want die hebben geen publiek telefoonnummer…

Entur kan zeker reserveringen boeken. Ik heb daar alleen nog maar positieve reacties over gezien.

Dat je in je voorbeeld geen reservering kan boeken, komt doordat er nog geen dienstregeling beschikbaar is. DB heeft er voor die datum ook nog geen. De Entur-website heeft die al wel, dus ik zou denken dat die binnenkort ook in de andere planners zal verschijnen.

Thank you @mcadv & @rvdborgt! We hebben alle tips en adviezen opgevolgd en gebeld met interrail. Maar tot nu toe geen resultaat. Via de app kunnen we tot op zekere hoogte en trajecten treintijden zien, maar van veel trajecten niet. We kunnen ook geen zitplaatsen boeken for some reason. Het is allemaal niet helder en gebruiksvriendelijk. We worden van ‘t een naar ‘t ander gestuurd en het is niet logisch. Interrail snapte niet waarom we niet kunnen boeken via de website. Ik ben ensich geen digibeet. Maar snap hier niets van. Wij hebben een 5-daagse interrail pas voor Noorwegen, kan je dan ook via Entur je zitplaatsen/tickets boeken? Ik ga Entur eens checken. Hopelijk kunnen zij ons verder helpen. Bedankt voor jullie reactie! 

Gebeld met Interrail? Bijzonder, want die hebben geen publiek telefoonnummer…

Entur kan zeker reserveringen boeken. Ik heb daar alleen nog maar positieve reacties over gezien.

Dat je in je voorbeeld geen reservering kan boeken, komt doordat er nog geen dienstregeling beschikbaar is. DB heeft er voor die datum ook nog geen. De Entur-website heeft die al wel, dus ik zou denken dat die binnenkort ook in de andere planners zal verschijnen.

Ja gebeld via een nummer die ik via de website heb gevonden. Noors nummer. Via die persoon konden we een stoel boeken, maar daar is iets misgegaan, want we hebben geen bevestiging ontvangen. En hij kende het probleem niet dat we geen stoelen/treinen konden boeken via de website. 

Ja wellicht zijn we te vroeg. Maar je leest ook overal dat je op tijd moet boeken. We gaan al over ruim een maand. En via de app konden we op een traject wel de treintijden zien en boeken, maar geen stoel, dat moest via de website, en via de website kon hij het traject weer niet vinden. Frusterend. 

Ik ga contact opnemen met Entur. Hopelijk kunnen zij ons verder helpen. Thanks!

Userlevel 7
Badge +9

Ja gebeld via een nummer die ik via de website heb gevonden. Noors nummer. Via die persoon konden we een stoel boeken, maar daar is iets misgegaan, want we hebben geen bevestiging ontvangen. En hij kende het probleem niet dat we geen stoelen/treinen konden boeken via de website. 

Ja wellicht zijn we te vroeg. Maar je leest ook overal dat je op tijd moet boeken. We gaan al over ruim een maand. En via de app konden we op een traject wel de treintijden zien en boeken, maar geen stoel, dat moest via de website, en via de website kon hij het traject weer niet vinden. Frusterend. 

Ik ga contact opnemen met Entur. Hopelijk kunnen zij ons verder helpen. Thanks!

Als heet een Noors nummer was, dan heb je niet met Interrail gebeld :)

Als je met "de app” de rail planner app bedoelt: dat is de laatste plaats waar je betrouwbare dienstregelingen zult vinden. Gebruik die NIET voor planning!

Reply