Solved

Moet je elke tussenstop (overstap) en exacte tijden in de app aangeven?


Badge +1

hallo, 

ik kan niet alles vinden via de rail planner app en voeg dan handmatig in. Moet je elke tussenstop (overstap) en exacte tijden in de app aangeven of gaat het alleen om de datum + begin- en eindstation?

alvast dank,

Anne

icon

Best answer by rvdborgt 1 May 2022, 11:23

View original

5 replies

Userlevel 7
Badge +9

Je moet elke trein dan apart ingeven. Check ook eens of er een app update is want er zit dan vaak een update voor de dienstregeling bij.

Als het voor toekomstige reizen is: er is geen reden om je reizen lang van tevoren in te voeren. Het is voldoende om dat voor het instappen te doen.

Userlevel 7
Badge +5

De reden hiervan is dat elke trein-mij de inkomsten wil-en dat inmiddels in veel landen-ook op dezelfde lijn-diverse spoormijen rijden. Althans dat is de achtergrond idee. Ik ben ook er eens op gewezen dat ook nog elke treinrit apart op een nieuwe regel (paper pass) zou dienen moeten worden gemeld-dat doe ik nooit als veelreiziger, maar dat vas eenmaal (DK0.

In Belgie meldde een conducteur me _vorig jaar, na die lamge covid) dat (global doorlopende pas) ik ook nog steeds een bevestiging van het loket zou moeten hebben-onzin, en in de praktijk ook meestal onmogelijk. Dat was de INtern trein Lille-Antwerp. Je kan dus van alles verwachten-en in enkele landen staat IR nogal zeer slecht bekend omdat er in het verleden zo ontzettend veel met gemarchandeerd werd. Vooral landen waar normale treinkaartjes nogal duur zijn

Badge +1

bedankt voor de reacties. Maar moeten de exacte tijden er ook bij staan en , in geval van vertraging, moet je dan alle trajecten van die dag weer aanpassen?

Userlevel 7
Badge +9

Maar moeten de exacte tijden er ook bij staan en , in geval van vertraging, moet je dan alle trajecten van die dag weer aanpassen?

Je moet de treinen toevoegen met de normale vertrek- en aankomsttijden. Aanpassen is alleen nodig als je een andere trein gebruikt.

Om welk land gaat het eigenlijk? Italië misschien? De zomerdienstregeling (vanaf 12 juni) zal hoogstwaarschijnlijk met de volgende appupdate app komen.

Userlevel 4
Badge +8

bedankt voor de reacties. Maar moeten de exacte tijden er ook bij staan en , in geval van vertraging, moet je dan alle trajecten van die dag weer aanpassen?

 

 

Ja, de exacte vertrektijden moet je in je mobiele pas zetten.

En natuurlijk ook iedere tussenstop.

 

Als je een andere trein neemt dan eerst gepland, en deze al in je reis staat in je mobiele pas, dan kan je deze makkelijk verwijderen. Gewoon even de verbinding die je wil verwijderen, ingeduwd houden, en dan kan je deze verwijderen. 

 

 

 

Reply