Skip to main content

Op zoek naar trein naar huis; St/ Jean de luz - Nederland. Alles is uitverkocht. Suggesties?

  • 28 July 2022
  • 3 replies
  • 42 views

Ik ben in St Jean de luz (Frankrijk) met mijn vriend. Beide interrail ticket. We proberen terug naar Nederland te komen op 30 juli (uiterlijk 2 augustus). Helaas lijkt ongeveer alles uitverkocht doordat er voor interrail maar beperkte plekken in tgv en Thalys beschikbaar zijn. Iemand suggesties om toch terug te komen? Wellicht met twee nachten leuke tussen stop.

3 replies

Via Zwitserland, Duitsland. Kijk in de app op non reserved trains. Dat lukt meestal wel. Succes

Userlevel 7
Badge +5

Thls is sowieso peperduur extra en rijdt komende week amper wegens hoge defecten stand.

SjDL wat ik ken ligt in baskenland, dus uiterst ZW FR- dat maakt het niet makkelijk.

EN-rond 1/8 is in FR gewoon de hele grote uittocht en terugkeer van vakantiegangers.

Je zegt verder ook niet duidelijk hoeveel reisdagen je nog over hebt.

Mijn advies-gebruik makend van relatief minder bekende lijnen: via TER-via Lourdes naar Toulouse, dan een ouwe IC-trein naar P (via Limoges), TGV vermijden. Ga naar een gare en probeer op de automaat uit wat er nog openstaat voor InterRail.

Je kan-als het nou echt moet-die hele reis per TER (dus regionaal en zonder RES) doen-maar dat is flinke omweg via Toulouse-Montpellier-Avignon-Lyon-Paris. Betwijfel of dat in 1 dag te doen is.

Dit omdat noch bvb Bordeaux-P en evenmin Tlse-P helemaal met TER te doen is.

ALT-maar moet je heel goed nakijken, kan in principe ook met TER/zonder RES;

langsheen de kust: Bordeaux-Nantes (via LaRochelle)_Rennes-Rouen-Amiens-Lille.

Vanaf P TGV naar LIlle-NMBS naar Antwerp-NS naar huis-das overbekend en zou ieder moeten weten.

Bedankt voor de tips! Nog drie reisdagen over, dus dat moet lukken 

Reply