Solved

Paper pass - question about MyTrip and train transfer


Hello community,

 

I had some questions about the Paper Pass and the MyTrip section.

First of all: is it correct that the paper pass, attached to the plastic cover of the pass, is the one that needs to be stamped on a railway station? Meaning that i do not need to fill this one in myself?

 

Secondly: i understand that i need to fill in the dates and the inbound and outbound station of my travel. Is this also necessary for when i change trains? My example:

I'm traveling from Amsterdam to Prague, with a transfer in Frankfurt and then a transfer in Regensburg. Do i need to fill in Amsterdam-Prague on MyTrip, or do i need to fill in Amsterdam-Frankfurt, Frankfurt-Regensburg, et cetera?

 

Thank you in advance for your response!

 

 

icon

Best answer by mcadv 11 May 2022, 08:48

View original

2 replies

Userlevel 7
Badge +5
  1. is het een pas met traveldays? Die eeuwenoude regeling van afstempelen geldt al >10 jr niet meer. Je moet uiteraard wel zeer duidleijk de DAG dat je reist invullen op de coupon. Nu heb ik zelf momenteel een 10 dg/2 mnd pas en er zit niks plastic bij (gekocht bij NS in AMS).. BIj 1e controle op die dag moet de conducteur ook die dag afstempelen-maar in de meeste landen, zoals NL, hebben ze allang geen stempels meer-trouwens ook niet op de erg weinige stations die nog bemensd zijn
  2. dat trip report zou in theorie eigenlijk voor elke benutte treinrit een aparte regel schrijven vereisen-dat doe ik nooit, want dan is dat blad in no time vol. Ik schrijf de regel vol tot eindbestemming. Vooral de route is van belang-het was in principe bedoeld om achteraf (ooit moesten die passen na gebruik weer worden ingeleverd=dat is niet meer) een verrekening tussen al die spoorwegen te doen van waar gekocht/waar benut
  3. Ben er wel ooit eens op gewezen in DK dat je dus elke trein op een nwe regel zou moeten dienen te schrijven
  1. is het een pas met traveldays? Die eeuwenoude regeling van afstempelen geldt al >10 jr niet meer. Je moet uiteraard wel zeer duidleijk de DAG dat je reist invullen op de coupon. Nu heb ik zelf momenteel een 10 dg/2 mnd pas en er zit niks plastic bij (gekocht bij NS in AMS).. BIj 1e controle op die dag moet de conducteur ook die dag afstempelen-maar in de meeste landen, zoals NL, hebben ze allang geen stempels meer-trouwens ook niet op de erg weinige stations die nog bemensd zijn
  2. dat trip report zou in theorie eigenlijk voor elke benutte treinrit een aparte regel schrijven vereisen-dat doe ik nooit, want dan is dat blad in no time vol. Ik schrijf de regel vol tot eindbestemming. Vooral de route is van belang-het was in principe bedoeld om achteraf (ooit moesten die passen na gebruik weer worden ingeleverd=dat is niet meer) een verrekening tussen al die spoorwegen te doen van waar gekocht/waar benut
  3. Ben er wel ooit eens op gewezen in DK dat je dus elke trein op een nwe regel zou moeten dienen te schrijven

 

Ja, het gaat om 7 reisdagen binnen 1 maand. Ik ga nog wel even langs het station om het extra na te vragen, maar ik zal dan duidelijk de reisdagen aangeven. Ik bedoel met plastic eigenlijk de map waar ‘My Trip’ op staat. Maar je hebt ook nog de papieren pas waarop je in theorie iets kunt invullen.

Oké, begin en -eindstation dus. Dank voor de reactie! Het luister nogal nauw omdat de pas anders niet geldig is, dus ik wil het wel graag goed doen.

Reply