Solved

Problème technique empêchant la confirmation de ma réservation auprès de la compagnie ferroviaire


Bonjour,

Hier, le 05/07 j’ai réservé deux trajets sur le site. Je voyage avec deux amies qui ont elles réservées sans problème. Or pour ma part j’ai eu le droit à un problème technique m’empêchant d’avoir mes places pour mes deux réservations. Dans le mails le service client précise que ma réservation est valide et qu’ils devraient résoudre le problème. Ils précisent également que je peux aussi me faire rembourser si mon voyage approche en répondant au mail et que je peux leur poser des questions en réponse au mail. Un peu sceptique et consciente que mes trains sont bientôt pleins, je leur ai envoyé un mail pour leur demander quand le problème sera résolu et s’il est sûr que j’ai bien une place dans ces trains. Mais pas de réponses. 

Je me stresse peut être un peu vite. Mais je voudrais savoir si cela est déjà arrivé à quelqu’un et si la commande a bien aboutie pour vous. D’autant plus que les trains réservés sont maintenant pleins. 

Merci d’avance,

Axelle N

icon

Best answer by rvdborgt 8 July 2022, 00:09

View original

6 replies

Userlevel 7
Badge +9

Please specify route, date and departure time so people can give better advice.

Userlevel 7
Badge +5

IF this is TGV in your own hexagone by your own national society: there are QUOTa in these for passholders-maybe yourfriends just exhausted this-and then the app refuses to give data-go to SNCF yourself-or machine-and REServe on there-it will be other car etc.

Please specify route, date and departure time so people can give better advice.

There are a train : Paris est → Frankfurt hbf ; and an other : Venezia mestre (Italie) → Bologna centrale

Userlevel 7
Badge +9

Please specify route, date and departure time so people can give better advice.

There are a train : Paris est → Frankfurt hbf ; and an other : Venezia mestre (Italie) → Bologna centrale

You forgot the dates and departure times. We can't guess them.

Please specify route, date and departure time so people can give better advice.

There are a train : Paris est → Frankfurt hbf ; and an other : Venezia mestre (Italie) → Bologna centrale

You forgot the dates and departure times. We can't guess them.

Oh sorry ! Paris-Frankfurt : 19/07/22 at 7:20 am ; And Venezia Mestre-Bologna : 13/08/22 at 11:38 am

Thank You for your time :)

Userlevel 7
Badge +9

Venezia Mestre-Bologna: 13/08/22, 11:38: can be booked via ÖBB for 10€. Do NOT use "Seat only” but add the "Interrail / Eurail” discount and then look for normal tickets.

Paris-Frankfurt: 19/07/22, 7:20: probably no pass holder seats left. You could ask SNCF (ticket office or phone) but I suspect that's the reason.

A possible alternative is:

A reservation Paris - Strasbourg is still available for 10€ (book via SNCF, ticket office or phone). No reservations needed for the other trains. If this is your outbound journey and you live in France, it should be free of charge if you book via SNCF.

Reply