Solved

Reserveren lukt niet: Stockholm naar Umea Ostra station - 9 juni.


Hoe kan het dat het reserveren van een nachttrein niet lukt?

Overal krijg ik een rood signaal, terwijl ik via bv de SJ wel kan boeken, maar dan is de nachttrein 4x zo prijzig, ik heb niet voor niets een 1ste klas inter/eurorail globall pass genomen.

icon

Best answer by rvdborgt 19 March 2022, 10:08

View original

10 replies

Userlevel 7
Badge +9

Welke trein precies? (vertrekstation, aankomststation, datum, vertrektijd)

Userlevel 7
Badge +14

Hoe kan het dat het reserveren van een nachttrein niet lukt?

Overal krijg ik een rood signaal, terwijl ik via bv de SJ wel kan boeken, maar dan is de nachttrein 4x zo prijzig, ik heb niet voor niets een 1ste klas inter/eurorail globall pass genomen.

You need a PassCoverNumber to reserve on SJ.se :) Then you get the Eurailpass fares for the train :) In case you have a mobile pass you can request a PassCovernumber from Customer Service.

Here the reservation fee´s you can expect :) 

de nachttrein van Stockholm naar Umea Ostra station op 9 juni. vertrek om 22.39 uur uit stockholm. Ik wil 1 persoons sleeper, de prijs is 77 euro, kan t aanvinken, en dan stopt het. ...uw been wordt uit de bestelling gehaald, want een deel van het traject kan niet geboekt worden o.i.d….best vervelend ik ben hier nu al een week mee bezig met tussenpozen, maar geregeld is het nog niet. 

Het lukt niet via de app en niet via de website van jullie. En ga ik naar SJ dan is het opeens 257 euro ongeveer, maar dat geeft dus wel aan dat er nog plaats is.

Userlevel 7
Badge +9

Op de Interrail-website lijkt inderdaad een probleem te zijn. Je schrijft hier overigens op een openbaar forum, waar de meeste mensen niets met Eurail/Interrail te maken hebben en vrijwillig andere reizigers van adviezen voorzien.

Op de SJ-website kan ik echter voor SEK 750 (ca. 72€) tot de betaalpagina komen. Je moet daarvoor een "pass cover number” invullen:

1.

2.

Een "pass cover number” staat op de omslag van een papieren pas. Als je een mobiele pas hebt, dan kun je er hier een aanvragen.

Alles al geprobeerd, kom geen steek verder, moet zeggen de lol gaat er zo wel af...

Userlevel 7
Badge +9

Alles al geprobeerd, kom geen steek verder, moet zeggen de lol gaat er zo wel af...

We kunnen je pas helpen als je vertelt wat er precies misloopt. "kom geen steek verder” kunnen we zonder meer informatie niet oplossen.

Wat werkt er op de SJ-website niet? Heb je je pasnummer ingevuld? Zo ja, waar precies loop je vast; heb je daar een screenshot van?

Userlevel 7
Badge +5

1.Read FAQ on SJ-then youll see you MUST use this prio-field and give the pass nr in-then you get the RES-only prices. Ive BTW just checked yesterday

2.it MAY be that this train is VY.se and NOT SJ that the site does not work. Others will know all.

Userlevel 7
Badge +9

2.it MAY be that this train is VY.se and NOT SJ that the site does not work. Others will know all.

It's an SJ train and after filling in the pass cover number, I saw the pass prices. Also for a sleeper with single occupancy.

Bedankt allen

Na veel omwegen is het gelukt, maar handig en vlot in elkaar gezet is dit alles niet.

 

Kun je een omslag nr meerdere malen gebruiken?

 

 

Userlevel 7
Badge +9

Kun je een omslag nr meerdere malen gebruiken?

Jazeker, dat kun je ook voor volgende reserveringen gebruiken. Bij een papieren Interrail staat dit op het omslag; je kunt het voor alle reserveringen tijdens je reis gebruiken.

Reply