ciao, sto pianificando il mio viaggio verso la Svezia e Danimarca. Partenza da Bologna ,cercando il treno per arrivare a Stoccolma vedo che a Monaco cè il cambio treno mi indica la fermata a Muenchen Hbf Gl.5-10 e partenza per Amburgo da Muenchen Hbf trasferimento con mezzi pubblici…… qualcuno sà dirmi che mezzi pubblici ??? e come ci arrivo ? io ho sempre il terrore di perdermi nelle grandi stazioni e sopratutto di perdere la coincidenza. Avrò circa 1ora di tempo fra un treno e l’altro spero di farcela. E non conosco il tedesco, le segnalazioni ci sono anche in inglese?? grazie mille per l’aiuto
Solved
stazione di Monaco di Baviera cambio
Best answer by rvdborgt
München Hbf track 5-10 is part of München Hbf. Tracks 5-10 and tracks 27-36 are more to the side than the main tracks in the middle (11-26). You can see that e.g. on openrailwaymap.org, if you zoom in enough, or on www.bahnhof.de/en.
There is no other public transport needed in Munich. Where are you seeing that?
Signs in Germany are normally also in English.
If you're planning to take a night train from Hamburg: please allow at least 2 hours connection time in Hamburg, to minimise the risk of getting stranded. Punctuality in Germany is not very good, unfortunately.
Login to the community
No account yet? Create an account
Social Login
Login with Eurail/Interrail accountEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.