Solved

Hoe kan ik het spoor zien waarvandaan de trein vertrekt?


Goede avond,

wanneer ik een reis invoer om te kijken of er een trein naar een bepaalde bestemming gaat  zie ik enkel het treinstel nummer. Ik vroeg me af of op enig moment ook het spoor nummer bekend wordt. 

icon

Best answer by rvdborgt 18 May 2022, 22:40

View original

6 replies

Userlevel 7
Badge +9

Gaat dit over de rail planner app? Die heeft geen spoornummers, alleen treinnummers (niet: treinstelnummers).

Die app is echter niet betrouwbaar genoeg om mee te plannen. Hij is offline en krijgt maar ongeveer 1 update per maand. Je gebruikt beter nationale planners en voor internationale reizen de DB-planner of DB Navigator-app. Die hebben ongeveer dezelfde dekking als de rail planner app maar wel met 2 updates per week. Daar zul je ook spoornummers vinden voor zover bekend.

Ah dankuwel, maar hoe weet je dan of dat dezelfde trein is als die je hebt gepland met je rail planner app als deze tijden niet overeenkomen ?

Userlevel 7
Badge +9

Tegen de tijd dat je de trein neemt, heeft de rail planner app meestal wel een update gekregen en vind je de meeste treinen wel terug. Zo niet, dan kun je een trein ook handmatig toevoegen.

Het punt is dat je de rail planner app niet moet gebruiken om lang van tevoren een reis te plannen. Daar is die niet voor geschikt, helaas.

Userlevel 7
Badge +5

Trein NRS vind je bijna nooit ergens terug. Enkel in weinig landen waar die treinen ook geREServeerd moeten worden staan ze vermeld-ook op de screens op perron. En hier in FRance hebben ze de gewoonte om die om te roepen in elke lokale trein-volstrekt overbodig, maar ach.

Hou er rekening mee bij lang vooruit plannen dat in zeker 20% van die reizen er wel kleine of grote veranderingen zullen optreden-vooral in DE hebben ze er een handje van veel ICE Zuege pas vrij laat te cancellen of om te leiden, vanwege Bauarbeiten dan wel Personalmangel.

Hoe voeg je een trein dan handmatig toe. Sorry ik snap vrij weinig van de app haha en kan nergens echt een heldere uitleg vinden.

Userlevel 7
Badge +9

Hoe voeg je een trein dan handmatig toe.

Plan een reis in de planner, scroll naar beneden en toets op "Add it manually”. Maar dat is niet zo vaak nodig.

Reply