Solved

Nachttrein Utrecht Venetie met overstap in Zurich

  • 3 August 2023
  • 2 replies
  • 50 views

Ik wil de nachttrein vanuit Utrecht om 21 01 uur  naar Venetië nemen waarbij ik de volgende ochtend over moet stappen in Zürich om 08.05 uur. In Venetie kom ik dan aan rond 16.00 uur. 

Mijn vraag is of deze reis als 1 reis beschouwd wordt of als 2 reizen ?  M.a.w. als ik een pas koop waarbij ik gedurende 1 maand 4 reizen mag maken, kan ik dan alleen maar heen en terug naar Venetië of hou ik nog 2 reizen over om bijv. zuidelijker te gaan in Italië. 

Fijn als ik hierop een eensluidend antwoord krijg want eerlijk gezegd wordt me dat uit de gegeven info over nachttreinen niet helemaal duidelijk.

Alvast bedankt voor de te nemen moeite mij te antwoorden

Rop Bomer 

 

icon

Best answer by rvdborgt 3 August 2023, 19:41

View original

2 replies

Userlevel 7
Badge +9

Interrail telt niet in reizen maar in reisdagen. Op 1 reisdag mag je zo veel reizen maken als je wilt. Je hebt dan ook geen pas met 4 reizen binnen een maand, maar met 4 reisdagen binnen een maand. Een reisdag loopt van 0:00 t/m 23:59. Bepalend daarbij is de geplande vertrektijd. Als je een trein neemt die pas de volgende dag aankomt, dan is dat nog steeds maar 1 reisdag, namelijk de datum van vertrek. Als je echter na middernacht een andere trein neemt, dan heb je een andere reisdag nodig. Voor je reis Utrecht - Venetië met overstap 's morgen in Zürich heb je dus 2 reisdagen nodig.

Dank voor het antwoord. Het is me nu 100 %  duidelijk. Het is een logisch antwoord maar desalniettemin is het enigszins  teleurstellend. De oplossing voor mij is dus gewoon de dagtrein te nemen. 

 

 

 

Reply