Solved

slaapplaats reservering

  • 16 August 2022
  • 7 replies
  • 89 views

Een maand geleden heb ik een interrail globalpas gekocht voor een treinreis van Etten-Leur naar Rome. Mijn reis staat in de app. Het lukt niet een slaapplaats te boeken op het stuk van Muenchen naar Rome. Kan iemand mij helpen? De reis begint op 1 oktober.                     Alvast bedankt 

icon

Best answer by rvdborgt 16 August 2022, 23:00

View original

7 replies

Userlevel 7
Badge +5

Gaap-gaap-altijd weer diezelfde vragen: mw anna uit Zweden helpt elke nieuweling met de link naar het ALT overizcht van seewulf on howtodoit by yourself-and cheaper too. NJ=NightJet via oebb.at, met enkel speciale grepen-zie dat. FF zoeken zou je dat al hebben opgelevrd in de tijd dat je dit schreef.

Let op-voor de 1e keerders: er is SLAAPplaats=bed, behoorlijk prijzig, en LIGplaats=couchette/liegewagen (´rolling dorm/hostel´)-voor jonkies mogelijk eerder aan t e raden.

Userlevel 7
Badge +9

Wat is het probleem? Wat gaat er mis na precies welke stap en waar probeer je te boeken? Als er een foutmelding is, graag een screenshot.

De beste website om te boeken is tickets.oebb.at.

Er zijn nog slaapplaatsen beschikbaar in T3. Ik zou z.s.m. boeken want ik vermoed dat hij snel vol zal zijn:

 

Userlevel 7
Badge +9

Here is some useful information from the experienced travellers in the Community regarding both planning, reservations and activation of pass and travel days. 

 Planning

The rail planner is normally not up to date, as it only is updated once a month, so to be sure of the time table you better check the timetable and availability on the websites of the national railways. The bigger national railways, like DB (Germany) SBB (Switzerland) and ÖBB (Austria) cover several countries. 

 Reservations 

The advice from the experienced travellers in the community is to use other ways to make reservations than the Interrail/Eurail website.  You can look at the guide in the link:

https://community.eurail.com/train-connections-reservations-47/how-to-get-reservations-105

If you, after having looked at the guide, have questions about how to make specific reservation, please give your travel details (departure date, time and route) preferably in a new topic, and you will get advice.

Please note that Interrail/Eurail charges an extra fee of 2 EUR per person and train in addition to the fee for the seat reservation.

 Activation of pass

During the activation process, when you choose the start day of the validity of the pass, the first day of the validity period is automatically made a travel day, even if you don't enter a journey, the advice is therefore not to activate the pass before the first travel day as you only can deactivate the pass before 00.00 on the day the validity starts. If your travel plans change in the last moment you will loose travel days if you have activated the pass in advance.

It can be wise to make a test and activate the pass with a start date well in the future and then deactivate the pass immediately, just to see that everything works.

 Activation of travel day

The advice from the experienced travellers in the community is also never to activate a travel day, that is connect a journey to your pass, until just before boarding the train, otherwise you might loose a travel day if your travel plans change in a late stage  You can't delete a travel day in the past. A travel day can only be deleted until 23.59 CET the day before the travel day.

Wat is het probleem? Wat gaat er mis na precies welke stap en waar probeer je te boeken? Als er een foutmelding is, graag een screenshot.

De beste website om te boeken is tickets.oebb.at.

Er zijn nog slaapplaatsen beschikbaar in T3. Ik zou z.s.m. boeken want ik vermoed dat hij snel vol zal zijn:

 

Bedankt voor de reactie het blijkt aan de app op mijn gsm te liggen en op de pc stond het vakje achter een balkje. Zodoende kon ik niet verder. Op mijn zoon zijn gsm ging het wel. Later is het op pc ook gelukt. Het is inderdaad een heel andere reis moeten worden dan wat we een maand geleden hadden bedacht. Stoelen en slaapplaatsen geregeld. Nu nog een probleem de heenweg is gekoppeld aan de pass. Ik heb in de pass de twee data ingevoerd voor de terug weg. Ik heb de terugweg opgeslagen staat bij mijn trip maar ik krijg ze niet meer gekoppeld. 
ik hoop dat dit ook nog goed komt, ben al bijna een week bezig voor een weekje weg zo zakt de zin wel. Ik hoop dat u mij kan helpen. 
Groet,

Connie

Userlevel 7
Badge +9

Nu nog een probleem de heenweg is gekoppeld aan de pass. Ik heb in de pass de twee data ingevoerd voor de terug weg. Ik heb de terugweg opgeslagen staat bij mijn trip maar ik krijg ze niet meer gekoppeld.

Welke dingen krijg je niet aan elkaar gekoppeld?

Heb je misschien voor de terugweg een andere trip gemaakt? Dat werkt niet. Aan een pas kun je maar 1 trip koppelen en daarin moet je alle reizen opslaan die je met die pas gaat maken.

De pass heb ik gedeactiveerd om de oude reis er uit te krijgen. Dan weer geactiveerd de heen reis is gekoppeld maar de terug weg lukt niet. Op de pass zie je de ingevulde datum met een leeg vak. Daar staat toevoegen, dan gaat hij naar de goede reis maar koppelt deze niet aan elkaar. Ik ga vandaag weer maar eens proberen. Alvast bedankt. 
groet,

Connie

Goede avond,

we kunnen op reis ik had inderdaad een nieuwe trip gemaakt alles weer opnieuw en nu staat het er in. Bedankt voor de hulp. Ben ik eindelijk gerust. 
 

Groet,

Connie

Reply